משה ברוריה
רכזת אדמיניסטרטיבית - התוכנית לחינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')
ב' 9:30 - 12:30
ד' 9:00 - 10:15 ; 11:15 -12:30
יש לתאם פגישות עם יפעת מראש במייל
רכזת אדמיניסטרטיבית - התוכנית לחינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')
ב' 9:30 - 12:30
ד' 9:00 - 10:15 ; 11:15 -12:30
יש לתאם פגישות עם יפעת מראש במייל
הדרך הטובה ביותר ליצירת קשר היא באמצעות פנייה במייל. מענה יינתן בתוך שבוע ימים.
שנים א' וב' נא לפנות לגב' ברורית משה ; שנים ג' וד' נא לפנות לגברת יפעת ביטון
במקרים דחופים מתקיים מענה טלפוני בימים: א' וה' בין השעות: 08:00-10:00 ; ביום ג' בין השעות: 9:00-12:00.
בימים אלה קבלת קהל הינה בתאום מראש.
פגישות עם ד"ר ברוך בר אב יש לתאם ישירות מולו במייל.
התוכנית ייחודית לבני 30 ומעלה ומאפשרת ללמוד לימודים אקדמיים לתואר ראשון. מדובר בסטודנטים בעלי ניסיון חיים עשיר וידע צבור רב, רובם ככולם עובדים ובעלי משפחות, אשר רכישת השכלה גבוהה בשבילם היא הגשמת חלום והתגברות על נסיבות ובעיות שמנעו מהם ללמוד בעבר. רובם עוסקים בתחומי דעת הנושקים והתומכים בחינוך, בקהילתיות ובשירות הציבורי, או עובדים בארגונים הקשורים לחינוך. סטודנטים אלה מעוניינים לעגן עבודתם בלימודים גבוהים, לצורך קידום ושיפור מעמדם המקצועי. חלקם בחרו בלימודי החינוך כמקצוע נוסף לאחר שסיימו קריירה קודמת. לאלה האחרונים הנעה פנימית חזקה ותחושת שליחות.
לסטודנטים בתכנית תוכננה מסגרת לימודים ייחודית, כיוון שתחומי העניין שלהם שונים משל סטודנטים צעירים הלומדים במכללה. הקורסים בתכנית זו מקנים לסטודנטים מיומנויות אקדמיות ומיומנויות מעשיות. היא משלבת לימודים תיאורטיים עם לימודים מעשיים הכוללים עבודה קהילתית, באמצעותם נחשפים הסטודנטים לעולמם של אוכלוסיות מוחלשות ולמערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות.
הדגש ניתן במיוחד על יכולת הנתינה לחברה, ועל פיתוח דרכים מורכבות ועשירות להבנת החברה וצרכיה ולהענקת עזרה לזולת במקצועיות ומתוך מודעות אישית ובין-אישית. הלימודים מוצאים הד לניסיון חיים והשקפת עולם של אנשים מבוגרים. נקודת ההנחה היא, כי על כל העוסקים בחינוך לדעת להתמודד מקצועית עם הסובב אותם. ואכן כל הסטודנטים עוסקים במסגרת הלימודים בפעילות חינוכית בקהילה. התכנית פותחת בפני הסטודנטים אפשרות להיות דמות משמעותית. תוכנית הלימודים מקדמת אותם ותוך כדי כך גם את הסובבים אותם: בני משפחתם ומעגלים חברתיים רחבים יותר. משך הלימודים ארבע שנים כולל סמסטר חורף וסמסטר קיץ.
מעורבות בקהילה -
כמכללה לחינוך, אנו רואים בהתנדבות ערך עליון ועל כן, כל סטודנט מחויב ב 112 שעות עבודה קהילתית. הקורס המלווה את העבודה הקהילתית נקרא: סדנא למעורבות חברתית.
מעורבות חברתית א':
הקורס עוסק בקשר בין הפרט לקהילה ולחברה, כפי שהוא בא לידי ביטוי בפעולת ההתנדבות. ההתנדבות מקשרת את הפרט לחברה בה הוא חי ומסייעת בבנייה של קהילות. כמו כן, ההשתתפות הנה אחד המרכיבים המרכזיים בתרבות הפוליטית הדמוקרטית.
תכני הלימוד בקורס: מהי ההתנדבות; מה חשיבותה לחברה ומה מניע אנשים להתנדב (תוך דגש על החברה הישראלית); הקשרים הדו-כיווניים בין הפרט לקהילה בה הוא חי, ובין הפרט לחברה ולמדינה; תופעות המנהיגות וההעצמה הקהילתית בהקשר להתנדבות ולבניית חברה.
סוגיות מרכזיות הרלבנטיות לתופעת ההתנדבות בהקשר הישראלי: תופעת ההתנדבות ביהדות, הקשר בין התנדבות לחינוך לאזרחות טובה, והתפתחות המגזר השלישי והתנועות החברתיות בישראל.
במהלך הקורס מתקיימים דיונים בחוויות העולות מתוך ההתנדבות, בהתמודדות עם קשיים ואתגרים שונים שעולים במהלך ההתנדבות – כל אלה בהקשר לחומר הנלמד.
מעורבות חברתית ב':
קורס זה מתמקד ביחסי הגומלין שבין הפרט לבין הקבוצות החברתיות הסובבות אותו (המשפחה, ארגון העבודה ומעגלים רחבים יותר). הוא בוחן מניעים, תהליכים והתנהגויות של האדם מרמת הפרט עד רמת המקרו- המשפחה והארגון. בקורס זה מתקיים עיסוק בנושאים שונים מתחום הפסיכולוגיה החברתית ובהם: אישיות האדם, מעברים ושינויים. נלמדים תהליכי מוטיבציה, לחץ ושחיקה, מקורות כוח וביטויי כוח, מנהיגות וניהול. כמו כן, מתקיימת התנסות בדרכי התחנכות אישית וחברתית.
כמו-כן, ישנה התמקדות במושג "אנדרגוגיה", הקניית ידע ומיומנויות ללומד המבוגר, בלמידה לאורך החיים ובחשיבות האוריינות לפרט ולחברה. כמו כן נידונים ההבדלים בין הלומד המבוגר ללומדים צעירים, בתחום הלימודי, הרגשי, המוסרי והקוגניטיבי. דגש מיוחד מושם על תפקיד המבוגר הלומד בחיי משפחתו וילדיו, וכן על הלומד המבוגר כמנהיג בקהילתו. הקורס שם דגש על הוראת מבוגרים במאה ה-21, בהקשר לגלובליזציה ולטכנולוגיה המשתנה, ובקשר בין למידת המבוגר לבין זכויות דמוקרטיות ואזרחות.
בנוסף, קורס זה בוחן השקפות עולם מנחות בחינוך ומשמעותן, דימוי הלומד והמלמד, ומתקיימת היכרות עם המערכות בסביבתנו – תפקידים ומשמעות הפרופסיה. זאת ועוד, בקורס נלמדות תיאוריות העוסקות בהתפתחות ולמידה אישית וחברתית. כמו כן, הסטודנטים נחשפים להשקפות ולאידיאולוגיות שונות בחינוך ומגבשים תפיסת עולם אישית לגבי דמות המחנך. נוסף על כך, הקורס מבוסס על מפגש ראשוני שבין תהליכי הוראה – למידה - הערכה. מפגש זה קשור לעולמו הפנימי של כל סטודנט, לזיכרונות שלו, לתהליכים האישיים שעבר וכן לתהליכים החברתיים והפוליטיים שמשפיעים על כולנו, כיחידים וכחברה.
בקורס מתקיים תהליך שתומך בפיתוח תפיסות, ידע, כלים ומיומנויות של למידה עצמית שיסייעו לסטודנט להתגבר על קשיים ומשברים, להתפתח באופן אישי וגם לפעול בהתאמה לפרט ולקבוצה, תוך מחויבות למוביליות אישית, לימודית וחברתית.
נלמדים נושאים מרכזיים מעולם המחקר בתחום החינוך וההוראה כבסיס ללימוד האקדמי. הסטודנטים מתנסים בהוראה מגוונת על בסיס תכנים אקדמיים, נחשפים לשיטות הערכה מסורתיות וחדשניות ומנתחים מאמרים מקצועיים מתחום החינוך תוך פיתוח החשיבה, למידה והערכה.
מושם הדגש על הגברת המודעות לסוגיות עכשוויות במרחב, בתחומי חינוך חברה וסביבה, תוך הבנת המורכבות של כל שיח חברתי – חינוכי ולצד עידוד למעורבות וללקיחת אחריות.
* מכינה לגילאי 30+ בהתאם להחלטת המל"ג בנושא
שנה זו מיועדת לסטודנטים חסרי תעודת בגרות, המייעדים עצמם ללימודי בוגר בחינוך היסודי לבני 30 +.
תכנית הלימודים כוללת את המקצועות הבאים:
הקבלה ללימודים אקדמיים לתואר בוגר בהוראה (.B.Ed), מותנית בכך שהסטודנט יעמוד בסיום שנת ההעצמה בכל תנאי הקבלה הנדרשים ללימודים לתואר (ממוצע ציונים ותנאי סף באנגלית).
במידה ובתום שנת העצמה מתקבל הסטודנט ללימודים אקדמיים לתואר B.Ed "עובד חינוך", הוא יחוייב בשכר לימוד מלא בכל שנות הלימוד , בניכוי השעות ששולמו בשנת העצמה וזאת בהתאם למשך שנות הלימוד שנקבעו.
שכר הלימוד לשנת העצמה הינו שכר לימוד של שנת לימודים אקדמית.
אנו מזמינים אתכם להמשיך את מסע ההשכלה שלכם בבית אקדמאי שאתם מכירים ואוהבים, במכללת דודו ילין.
התכנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות אקדמאיות, פדגוגיות ודיאולוגיות מתקדמות של לומדים ועובדים בארגונים ציבוריים.
בנוסף לתוכנית הלימודים הרגילה, סטודנטים הלומדים במסלול חינוך יסודי 30+ בהתמחות חינוך מבוגרים, יכולים להוסיף לימודים בעלי ערך מוסף ותעודה במסגרת המרכז ללימודי נשים ומגדר.
ראש המרכז: פרופ' לילי זמיר
המרכז ללימודי נשים ומגדר, מזמין את הלומדות/ים במסלול בוגר בחינוך היסודי ללימודים חווייתיים ומרתקים בנושאי מגדר, דיני עבודה, קולנוע משפט ועוד...
מעבר לעניין, הלימודים מאפשרים לבוגרים/ ות לגשת למכרזים במקומות העבודה בכל הנוגע לתפקידים כגון: הממונה על מעמד האישה (תפקיד הקיים בכל מקום עבודה שבו מעל ל-25 עובדים/ות). או הנציב /ות לטיפול בהטרדות מיניות ומניעתן (גם תפקיד זה מחויב על פי חוק בכל מוסד!)
ולאלה שעוסקות/ים בהוראה בפועל, הוראת הנושא בבתי הספר ובמסגרות החינוך הפורמלי (נגשים לבחינות בגרות בנושא, בבתי ספר בהם הנושא נלמד),הבלתי פורמלי, ומסגרות אחרות כגון בניית תכניות התערבות בקהילה.
הלימודים בנויים כך שחלק מהקורסים חופפים לאלה הנלמדים במסלול, ואת יתר הקורסים ניתן להשלים, ביעוץ אישי עם ראש המרכז, למכסת 10 ש"ש כנדרש בחוק. ניתן לפרוס את הלימודים על פני כל תקופת הלימודים, ואם יש צורך, אפשר להשלים קורסים בתום הלימודים בתשלום נוסף, כמקובל במכללה.
בתום הלימודים מקבלים תעודה הנלווית לתעודת הבוגר/ת.
לפרטים נוספים אפשר לפנות אלי ישירות.
ראש התכנית חינוך מבוגרים במסלול היסודי (א'-ו')
בעל תואר דוקטור בקרימינולוגיה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. עבודת הדוקטורט עסקה באלימות במגרשי ספורט בארץ ובעולם.
עבד כ 30 שנה עם ילדים ונוער בסיכון מתוכן ניהל מעון לבני נוער פוסט אשפוזיים. מסגרת בה עסק בהחזרתם לקהילה של בני נוער לאחר אשפוז פסיכיאטרי, או כחלופה לאשפוז כזה. ברוך מלווה ומדריך צוותים בכירים במסגרות "חסות הנוער" המיועדות לנוער עובר חוק וכן במסגרות טיפוליות ופוסט אשפוזיות נוספות.
מרצה במכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים.
ראש שבט הצופים "יונתן" במבשרת ציון (בהתנדבות) כ 10 שנים.
ברוך מרצה במספר תחומים במכללה, בעיקר בכל הקשור לגיל ההתבגרות, עבריינות נוער ומסגרות חוץ ביתיות וכן קורסים שונים בשיטות מחקר כמותיות וסטטיסטיקה.
כותב הספר "מה עושים עם הבלאגן הזה" העוסק בחייהם של נערים ונערות בסיכון ומבוסס על מקרים אמיתיים משנות עבודתו עם נוער בסיכון.
ברוך נשוי לטלי ואב לאיתי, גל וליהיא.
"אם לא תרים את הראש לעולם לא תראה את הקשת בענן" (צ'ארלי צ'פלין)
מנהלת ואוצרת הגלריה לאומנות
עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב.
יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.
מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.
בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון.
מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.
בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון.
ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב.
בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.
מתמחה בהוראה דיאלוגית ובתהליך פיתוח היחס הדו-שיחי בקרב אנשי חינוך. מלמדת פדגוגיה ביקורתית, הגות אקזיסטנציאליסטית, חשיבה חינוכית ומגדר. מחקריה עוסקים בנוסף במסורות האלה העברית במקרא ובדת ישראל העתיקה.
הנציבה למניעת הטרדה מינית ולהוגנות מגדרית
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת בר אילן. תחומי מחקריה הם: דחייה חברתית, התפתחותן של עמדות כלפי קבוצות חוץ בחברה, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסי יהודים וערבים בישראל וזכויות אדם.
מנהלת בשיתוף - תואר שני בהוראה ולמידה- חינוך, חברה וקהילה
ראשת התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
מנהלת בשיתוף - התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות ביבליותרפיה
מדריכה בכירה במרכז התרפיות
מרצה לספרות וביבליותרפיסטית. מתמחה בקשר בין פסיכולוגיה, מגדר וספרות, ובשפת הטראומה הנפשית.
מלמדת בחוג לספרות, בחוג להשכלת מבוגרים ובמסלול העל-יסודי, וכן בתוכנית ההכשרה לתואר שני בביבליותרפיה.
מאמינה במילה הכתובה וביכולתה להוות מיכל נפשי עבור האדם, ב"אחדים שאוהבים שירה" (שימבורסקה), ובגילוי המשותף עימם של הקסם הסמוי בין השורות.