סטודנטים המסיימים שנה ג', ואקדמאים שהוכשרו להוראה, חייבים בהתמחות בהוראה (סטאג'), על מנת שיוכלו לקבל "רישוי עיסוק בהוראה" ממשרד החינוך, בתום לימודיהם במכללה.
על מנת לקבל "רישוי עוסק בהוראה" ולהיכנס למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך , יש למלא את השאלון לעובדי הוראה.
השאלון הינו מקוון ונמצא בפורטל הסטודנטים. למעבר לפורטל לחצו כאן
האפשרות למילוי השאלון פתוחה רק לסטודנטים הלומדים בשנה פדגוגית ג'. במידה ולא נפתחת אפשרות זו אנא פנו לגב' שיבא בסט במנהל הסטודנטים לעדכון השנה הפדגוגית בדוא"ל: minhal_lomdim@dyellin.ac.il
לצורך מילוי השאלה וכניסה למאגר המועמדים להוראה במשרד החינוך, עליכם להיכנס:
לפורטל הסטודנט -> אפשרויות נוספות -> שאלון עובדי הוראה
בשאלון עליכם לעדכן ולמלא את פרטיכם האישיים והסכמתכם למסירת מידע פלילי. בנוסף, עליכם לבחור את המחוז, סוג הפיקוח ושכבת הגיל בו הנכם מעוניינים ללמד.
תאריך אחרון למילוי השאלון עד לתאריך 15.3.2024. מילוי השאלון בזמן יאפשר את שיבוצכם במשרד החינוך לקראת שנה"ל הבאה.
לצורך הכניסה למערכת לחיפוש משרות של משרד החינוך, אחרי שמילאתם שאלון עובד הוראה, אנא כנסו לקישור זה.
השיבוץ להתמחות (סטאז') במזרח ירושלים מתבצע באופן ייחודי באמצעות מערכת "טלאבת".
יחידת הכניסה להוראה במכללה תשלח את הפרטים לסטודנטים העומדים לצאת לשנת הסטאז'.
الانتساب للتدريب العملي (ستاج) بشرقي القدس يتم بشكل خاص عن طريق نظام "طلبات". وحدة القبول للتعليم (הוראה) بالكلية سوف ترسل التفاصيل للطلاب المقبلين على سنة تدريبهم العملية (ستاج).
יערכו מפגשיםבמסגרת המסלולים לצורך היערכות.
הסטודנט ממלא טופס בקשה לאישור ביניים בפורטל הסטודנט.
כ-6 שבועות מאוחר יותר מקבלים הסטודנטים מהמכללה טופס אישור ביניים. אישורים אלה חשובים גם לדרוג השכר במשרד החינוך.
הסטודנט נרשם לעבודה לשנת הסטאז'.
סטודנט שנה ג' נרשם אחרי תשלום מקדמה לסדנת סטאז'.
לבירורים וליצירת קשר לאחר מציאת עבודה, ניתן לפנות לסבטלנה ירט במזכירות הסטאז' במייל svetlanaj@dyellin.ac.il ובמידת הצורך לתאם הגעה לפגישה.
מילוי טופס אישור התמחות בהוראה בפורטל המכללה, בהתאם להנחיות שתשלח הגב' סבטלנה ירט לכל המתמחים.
הערכה מעצבת-
בחינוך הקדם יסודי, ההערכה המעצבת מתבצעת במהלך השנה ע"י הגננת החונכת בשיתוף המפקחת ע"מ שהמתמחה יקבל משוב על איכות עבודת ההוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
בהוראת בתי ספר, ההערכה מתבצעת ע"י המורה החונך/ת בשיתוף עם מנהל/ת בית הספר. מטרתה לתת למתמחה משוב על העבר והדרכה לעתיד, לשמש בסיס לשיחה בין החונך/ת ובין המתמחה, אודות איכות עבודתו/ה בהוראה, לקראת המשך תפקוד מוצלח במערכת.
כל טפסי משוב האמצע (ההערכה המעצבת) לקדם יסודי, לבתי הספר ולגננות החינוך המיוחד נמצאים בפורטל עובדי הוראה של משרד החינוך תחת הלשונית "טפסים".
באחריות המתמחה לשמור סריקה של הערכת האמצע. אין להעביר עותק ממנה ליחידת "נטעים" או למזכירויות המסלולים.
הערכה מסכמת מקוונת באחריות בתי הספר והמפקחות על גני הילדים.
לאחר סיום התהליך המקוון במשרד החינוך, המתמחה ינפיק מאתר משרד החינוך אישור על הצלחתו בשנת ההתמחות וכן טופס בקשת רשיון הוראה.
המכללה שולחת אישור סיום סדנת סטאז' בדוא"ל בחודש יולי ואילך.
המתמחה ממלא טופס טיולים (רק אחרי שסיים את כל חובותיו הלימודיים), מספר שבועות לאחר מכן מקבל אישור סיום לימודים, וזכאות ל .B.e.d
בתום התהליך המתמחה ממלא טופס בקשה לרישיון.
לאחר מכן ישלח למתמחה רישיון ההוראה ממשרד החינוך בדואר וייעודכנו הפרטים האישיים בפורטל עובדי הוראה.
מעכשיו - את/ה נחשב/ת מורה חדש/ה!! בשנת הלימודים הבאה תידרש/י ללמוד באחד הקורסים לפיתוח מקצועי למורים בשנתם הראשונה המוצעים במסגרת יחידת נטעים.
מרכזת את תחום ההכשרה בגיל הרך במסלול ולדורף ואחראית על ההתנסות המעשית. עבדה במשך שנים רבות כגננת ומלווה פדגוגית בגני ולדורף וכמורה לאוריתמיה בבית ספר אדם בירושלים. עוסקת בליווי והדרכה של גננות וגנים ומדריכת סטאז' של בוגרות המסלול המשתלבות בעבודה בגני ילדים. בעלת תואר שני ביעוץ חינוכי ובוגרת הכשרת אורתמיה. חברה בצוות הניהול של המסלול והמכון להכשרה ומחקר בחינוך ולדורף.
מדריכה פדגוגית לאנגלית
עוסקת בתחומים רבים הקשורים לבני אדם, ובכללם ייעוץ, אימון וחינוך, הנובעים מהאמונה שכולנו יכולים להשתנות, לגדול ולאהוב.
יועצת ארגונית המתמחה בפיתוח צוותים, ייעוץ וטיפוח מנהלים, הכנה לכניסה לעבודה ועוד.
מנחת קבוצות מנוסה במגוון נושאים וביניהם: נוער, הורים, נשים, אנשי חינוך, צוותי עבודה, קבוצות תמיכה.
בעלת קליניקה פרטית לאימון אישי, זוגי, הורי ומקצועי, בגישה ייחודית המשלבת פסיכולוגיה ואימון.
מנחה ומנהלת שותפה של מערך המנחות - פיתוח הדרכה, הכשרה וסופרוויז'ן, בעמותת ׳נשים לגופן׳ המקדמת בריאות, גוף ומיניות של נשים ונערות.
בעלת Ph.D ב - Coaching Psychology פסיכולוגיה אימונית, מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון.
בעלת תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן-גוריון. עדנה מרצה בגיל הרך ומנחה בסדנת ההתמחות בגיל הרך ובסדנא של שוני ומגוון בחברה הישראלית.
תחומי המחקר: נשירה של בני נוער ממסגרות חינוכיות, סיפורי חיים של בני נוער בסיכון, עבריינות נוער, מורים כמנהיגים חינוכיים, סיפורי חיים של רופאים, סיפורי הצלחה של מתמחים במכללה, סיפורי הצלחה של סטודנטים בוגרים שלוו במהלך לימודיהם על ידי מרכז אתגר.
עדנה חברה בוועד המנהל של הבית של סוזן- מסגרת תעסוקתית לנוער בסיכון.
בוגרת קורס מנהלות בירושלים וחברה בקבוצת פורום מנהלות בירושלים.
ראש המסלול לחינוך מיוחד בחברה הערבית
מרצה ומדריכה פדגוגית וחוקרת בתחום החינוך והחינוך המיוחד, חוקרת בתחום החינוך הכללי ובמיוחד החינוך נגד אלימות במשפחה, והתמודדות מערכת החינוך איתה,ערכה מחקרים בנושא שיתוף הורים בעשייה החינוכית, חינוך רגיש מגדר, הדרכה פדגוגית וחינוך לזהות... ועוד
מנהלת מרכז "אלפרח" לתמיכה בתלמידים ליקויי למידה וצוותי חינוך בבתי ספר פרטיים בירושלים המזרחית.
ראש המועצה הפדגוגית הערבית.
محاضرة ومرشدة تربوية وباحثة في مجال التربية والتربية الخاصة، تهتم بالابحاث التي تعنى بالتربية بشكل عام والتربية ضد العنف العائلي بشكل خاص ومواجهة اجهزة التربية له، لها ابحاث بمجال مشاركة الاهل بالعملية التربوية، التربية الحساسه للجندر، الارشاد التربوي والتربية للهوية....
مديرة مركز الفرح لدعم ذوي/ذوات الصعوبات التعلمية بالقدس، ورئيسة المجلس التربوي العربي.
ד"ר יחיא חג'אזי הוא יועץ חינוכי העוסק בהכשרת מורים בשנות עבודתם הראשונות. בעל תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטה בן גוריון בנגב. כיום הוא מרצה, מדריך סדנאות סטאז' ויועץ לסטודנטים במשרד לדיקנט הסטודנטים במכללה.
תחומי המחקר העיקריים שלו: התמודדות מתבגרים עם מצבי לחץ, קבלת החלטות מקצועיות בקרב מתבגרים, אתגרים חברתיים בקרב בני נוער, חינוך במזרח ירושלים ומורים בתחילת דרכם המקצועית.
מרכזת היחידה להסבת אקדמאים להוראה במסלול היסודי
רכזת מורים חדשים ביחידת נטעים
ראשת היחידה לגיל הרך
ד"ר אפנאן מסארוה סרור היא ראשת היחידה לגיל הרך במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים; מדריכה פדגוגית ומרצה במכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי. מחקריה עוסקים בחקר תפיסות ילדות, תכניות התערבות חינוכיות לאימהות ולילדים, לצד חקר נשים בחברות ובתרבויות מוסלמיות. מחברת הספר "נשים, ילדים וכיבוש: תכנית האתג"ר במזרח ירושלים"; מעורכות הספר "ילדות בחברה הערבית בישראל".
ד"ר דפנה שרב היא מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך היסודי, מרצה בחוג לחינוך בלתי פורמלי ומנחת סדנאות סטאז'.
ד"ר בייעוץ חינוכי, עבדה שנים רבות כיועצת חינוכית בבתי ספר יסודיים ובחט"ע, הדריכה צוותי ניהול ומחנכים בתחום אקלים חינוכי מיטבי, ריכזה צוותים רב-מקצועיים, ועסקה בפיתוח והנחיה של תוכניות מניעה והתערבות. בעלת ניסיון רב בהנחיית צוותים חינוכיים, הנחיית הורים, והדרכה חינוכית-טיפולית של קבוצות ילדים ונוער בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
מחקריה עוסקים בפניה לעזרה של מתבגרים ובעיצוב סמכות בקרב מחנכים.
בין הקורסים הנלמדים: עבודה חינוכית עם הורים, סוגיות בהכלה ושילוב, מיומנויות בעבודה קבוצתית.