חייגו 02-6587541 ; 02-6587528
וואטסאפ: 053-3608224
א' – ה'
9:00–12:00
13:00–16:00
מלאו פרטים ונחזור אליכם
לכל סוגת כתיבה יש מאפיינים משלה ומוסכמות משלה, והם מותאמים גם לבימת הפרסום וגם לציפיות קהל הקוראים. בלימודי עריכת לשון המשתתפים לומדים מהם מאפייני הכתיבה העיונית והעיתונאית ומהן מוסכמותיהן.
בטקסטים רבים המתפרסמים בכתבי עת, בעיתונים ובאתרי מרשתת יש ליקויי לשון - ליקויי בהירות הניסוח וליקויי תקן. הלימודים מתמקדים בחשיפת הבעיות האלה ובדרכי תיקונן. בשיעורים מוצגים למשתתפים מאמרי מופת שאפשר ללמוד מהם מהי כתיבה ראויה, ברורה ומובנת לקורא. המשתתפים מתנסים גם בכתיבה על פי כללי האקדמיה ללשון העברית (כללי הכתיב, כללי הפיסוק, החלטות בדקדוק).
בשיעורים המשתתפים רוכשים גם ידע בתולדות הלשון העברית וכן בתולדות קביעת התקן בעברית החדשה: אילו אפשרויות נדונו וכיצד נתקבלו ההחלטות בנוגע לתקן בעברית בת ימינו. המשתתפים מקבלים כלי עבודה מגוונים שיסייעו להם ליצור טקסט תקין, בהיר וקוהרנטי בעבודת העריכה שלהם בעתיד.
ד"ר קרן דובנוב , מתמחה בעברית של תקופת ההשכלה והעת החדשה, בתולדות "התחייה" של העברית ובתקן הלשוני. dubnov@dyellin.ac.il
ד"ר קרן דובנוב, חוקרת העברית של תקופת ההשכלה והעת החדשה, מתמחה בתחביר ובתקן הלשוני, מזכירה מדעית באקדמיה ללשון העברית; אילנה רענן, עוסקת בעברית הדבורה, בעברית הכתובה ובקשרים ביניהן; רוני בן-אברהם-קרפ, מתמחה בהוראת הדקדוק, הניקוד ותחיית הלשון העברית; איסי שמש, עורך לשון, בעל ניסיון בעריכת כתבים מדעיים, פרוזה ופובליציסטיקה, מתמחה בסדנאות לעריכה.
אקדמאים מתחום המדעים הטקסטואליים המתעניינים בכתיבה עיתונאית או מדעית; אקדמאיים המעוניינים לשפר את כתיבתם ולהשביחה; אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית או בעיסוק נוסף.
הקניית כלים וידע לעריכת לשון של טקסטים עיוניים או עיתונאיים.
תחביר פונקציונאלי, עקרונות בניקוד, רובדי הלשון העברית, נורמטיביות בלשון, סוגיות בניסוח, סדנה בעריכת לשון.
8 ש"ש.
שנה אקדמית אחת.
לימודים היברידיים- שבוע פרונטלי, שבוע מקוון סינכרוני (זום).
תואר ראשון במדעים טקסטואליים וריאיון אישי.
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.
על-פי התקנות של משרד החינוך.