חייגו 02-6587541 ; 02-6587528
וואטסאפ: 053-3608224
מלאו פרטים ונחזור אליכם
ניתוח התנהגות יישומי הינו מדע המתמקד בהבנה ושיפור של התנהגות האדם. זוהי דיסציפלינה במדעי הטבע שצמחה מן הפסיכולוגיה ההתנהגותית והיא חותרת להבנה כיצד גורמים סביבתיים, ביולוגיים, פרמקולוגיים ואחרים משפיעים על התנהגותם של בני אדם.
ניתוח התנהגות יישומי כפרקטיקה קלינית מתמקד בשיפור תפקודם של פעוטות, ילדים, בני נוער ומבוגרים ונמצא כאחד היעילים בטיפול בהתנהגויות חשובות חברתית בתחומים שונים כגון חינוך וקשיי התנהגות, טיפול בלקויות שונות כגון לקות על הרצף האוטיסטי ולקות קשב וריכוז, טיפול בשימוש בחומרים אסורים, אורח חיים בריא ועוד.
בוגרי תכנית לניתוח התנהגות יכולים להשתלב במגזרי עבודה ציבוריים (לדוגמה מערכות חינוך) או פרטיים (לדוגמה תכניות ביתיות למשפחות וילדים בעלי התנהגויות מאתגרות) כמנתחי התנהגות העוסקים בבניית, יישום ופיקוח על תוכניות התערבות התנהגותיות.
תוכנית לימודי התעודה בניתוח התנהגות יישומי במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין הוכרה בדרגת 3A על ידי הארגון הבינלאומי לניתוח התנהגות (ABAI). [דרגה זו שקולה בארה"ב לתוכניות לימודי תעודה לבוגרי תואר שני ומעלה (Graduate) במוסדות אקדמיים].
The graduate program in David Yellin Academic College is recognized as Tier 3A by the Association for Behavior Analysis International.
חזון התוכנית של ניתוח התנהגות יישומי הוא לתרום לשלומות החברה באמצעות הכשרה מעמיקה ואיכותית במדע ניתוח התנהגות יישומי. התוכנית מכוונת להכשרת מנתחי התנהגות עתידיים הכשירים להגיש תמיכה התנהגותית מקצועית מבוססת-ראיות, אתית וחומלת לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, ולאפשר לאנשי חינוך וטיפול לשפר את הפרקטיקות המקצועיות בתחום עיסוקם הנוכחי. התוכנית מתמקדת בהכשרת בוגרים בניתוח התנהגות יישומי בישראל, המיומנים בתכנון בניית ויישום של תוכניות התערבות התנהגותיות התומכות ומקדמות שלומות והכלה של אנשים עם צרכים מיוחדים הזקוקים לתמיכה התנהגותית. זאת באמצעות תוכנית לימודים עדכנית ומשודרגת בניתוח התנהגות יישומי, מגוון עשיר של התנסויות למידה והוראה מותאמות רב-תרבותיות שנותנות מענה לסטודנטים ממגוון מגזרים בחברה הישראלית, חניכה ואימון אישי וכינון והובלה של תו תקן מקצועי הגבוה ביותר בהכשרות של מנתחי התנהגות יישומיים בישראל.
סטודנטים אשר מסיימים תוכנית זו יהיו מסוגלים:
מורים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מטפלים בענפי הטיפול השונים (ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת ועוד), יועצים חינוכיים, בוגרי מדעי ההתנהגות, הנדסה ורפואה.
414 שעות לימוד (מתוכן 90 שעות הנחיה על התנסות מעשית), 4 סמסטרים במשך שנתיים (כולל התנסות מעשית).
12 קורסים של לימודים עיוניים, סדנאות מעשיות והתנסות בשטח.
התנסות מעשית מרוכזת ומפוקחת במשך 3 סמסטרים, בהיקף 540 שעות.
לימודים במתכונת היברידית המשלבת למידה בקמפוס ולמידה מרחוק.
12 קורסים נלמדים בתוכנית הלימודים במבנה של 12-14 ימי לימודים בסמסטר, בימי רביעי בין השעות 8:30-15:30.
קורס הפרקטיקום מחייב התנסות מעשית מעבר ליום הלימודים.
שינויים בתוכנית הלימודים עשויים לחול על פי דרישות הגוף המפקח.
לימודים במתכונת היברידית המשלבת למידה בקמפוס ולמידה מרחוק.
לימודי התוכנית הינם מוכרים במשרד החינוך ולגמול השתלמות של 60 שעות לעובדי הוראה באופק חדש ושל 120 שעות לעובדי הוראה בעוז לתמורה והכל בכפוף לתקנות משרד החינוך.
ההתנסות המעשית מתקיימת לאורך שלושה סמסטרים (החל מסמסטר ב של שנה א) ומספקת התנסות מעשית ממוקדת (שנה א), והתנסות תהליכית ממוקדת (שנה ב) וצפייה במנתחי התנהגות מומחים מסגל התוכנית. כך, התוכנית מאפשרת לכל סטודנטית לבוא במגע עם לפחות שתי מנתחות התנהגות מנוסות שונות.
ראשת התוכנית - ד"ר שירי אייבזו
מומחית בניתוח התנהגות יישומי, בעלת הסמכה BCBA-D מטעם האגודה הבינלאומית למנתחי התנהגות. עוסקת בהכשרת מורים ובהכשרת מנתחי התנהגות ובטיפול בילדים עם קשיי התנהגות ובילדים על הספקטרום האוטיסטי. כמו כן עוסקת בחקר, לימוד וקידום מיומנויות שליטה עצמית ומיומנויות חברתיות של ילדים עם קשיי התנהגות.
סגל המרצים: מנתחי התנהגות בעלי הכשרה בתחומי החינוך, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד וייעוץ.
שער לסטודנט - מידע שימושי מרוכז עבור הסטודנטים במכללה
טרקלין - קפיטריה ומרכז לרווחת הסטודנט
למסיימים בהצלחה את הלימודים העיוניים תוענק תעודה בניתוח התנהגות יישומי מטעם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.
מספר מצטבר של לומדים שסיימו את התוכנית (החל מ 2018) – 71
מספר שנים לסיום התוכנית – 2
מספר בקשות להרשמה לתוכנית (שנת לימודים נוכחית) – 27
מספר מתקבלים שנרשמו לתוכנית (שנה א) – 13
סך הלומדים הרשומים לתוכנית (שנת לימודים נוכחית, שנה א וב) – 24