מערכת החינוך פועלת בהתמדה לקידום איכותה ורמתה. אחת הדרכים לקידום ולביסוס מעמדם של עובדי הוראה היא באמצעות תהליך מובנה ושיטתי של פיתוח מקצועי. תהליך זה מתחיל בהכשרה טרום תפקידית וממשיך ברצף התפתחות הקריירה בכניסה למקצוע ובלמידה התוך תפקידית.
במסגרת שיתוף הפעולה עם משרד החינוך, מכללת דוד ילין מציעה לעובדי ההוראה מגוון השתלמויות המוכרות לגמול השתלמות ואשר נועדו לכוון את התפתחותו של המורה כאיש מקצוע בתחומו, כחבר בקהילה החינוכית אליה הוא שייך וכמי שתורם להתפתחותם המקצועית של שותפיו ועמיתיו, לאורך כל הרצף המקצועי שלו.
בתכניות אלו מושם דגש על מיקוד בלומד, בהוראה ובהשבחת איכותה, התמקדות בבית הספר כמרחב המאפשר ומקדם התנסות, יישום ורפלקציה, שילוב של תיאוריה ופרקטיקה – דיאלוג פרקטי-אקדמי, שילובן של מיומנויות המאה 21 – למידה עצמאית, למידה שיתופית, חשיבה ופתרון בעיות, מיומנויות תקשורת, אוריינות מחשב ומידע.
לעובד ההוראה, בכל הדרגות, מוצעות השתלמויות בנות 30 שעות בשנה, לצד השתלמויות ייחודיות בנות 60 שעות בשנה (120 בשנתיים).
ההשתלמויות הארוכות (60-120 שעות) מאפשרות לעובד ההוראה לעבור תהליך עומק, תוך התמקדות בנושאים ייחודיים, התמחות בלמידה רפלקטיבית, ו/או הובלת יוזמות בתחום החינוך וההוראה ויישומן בכיתה ובבית הספר.
בהשתלמויות אלו מבנה ההשתלמות מורכב משעות עיוניות ושעות פרקטיקום, על פי המודל הבא-
סגל המרצים בתכניות המתקיימות במכללה כולל מרצים ומנחים מקרב אנשי הסגל במכללה, מומחים בתהליכי מחקר, בתהליכי הערכה ומדידה, חקר הפרקטיקה, ביזמות חינוכית, בהנחיית צוותים, בעלי ניסיון בהובלה בבתי ספר, בניהול, בפיקוח ובהדרכה.
ההשתלמויות המוצעות על ידי מכללת דוד ילין משתנות מעת לעת ומותאמות לצרכים העולים מהשטח ולהנחיות משרד החינוך.
רשימת ההשתלמויות המוצעות במסגרת הפיתוח המקצועי למורים - המידע יעודכן בקרוב
פתיחת קורסים מותנית במינימום נרשמים על פי אישור של משרד החינוך.
במידה וקורס לא יפתח יוצעו ללומד אפשרויות אחרות להרשמה.