חצרות בתי-ספר וגני-ילדים הם מרחבים המאפשרים למידה, משחק, פליאה והתרגעות. מתוך תפיסה זו טופחה חצר המכללה ובתוכה גן אבינעם,כמרחב מדגים, מלמד ומעורר השראה. אנשי סגל ממגוון תחומי דעת מפתחים עם הסטודנטים ועבורם כלים פשוטים ובני שכפול להפיכת החצרות למרחבים חיים, מרחיבי דעת ומחממי לב. מתוך סיכום הועדה לבדיקת ייעודי חצר בית-הספר": הוועדה רואה את מבנה בית-הספר ואת החצר כסביבת החיים של בית-הספר בה מתרחשים מצד אחד תהליכי למידה וחֿברות ומצד שני תהליכים ותפקודים כגון משחק ושעשוע, ספורט וכדומה, ועל כן מבנה בית-הספר והחצר יוצרים שלמות אחת, והחצר היא חלק מהמרחב הלימודי-החינוכי הכולל. הוועדה ממליצה להתייחס לחצר כאל מרחב דינמי ורב-ממדי, המאפשר ניצול הזדמנויות שונות שלא חשבו עליהן עד כה... הוועדה ממליצה, בעת תכנון חצר בית-הספר, להשאיר אזורים או פינות שבעזרת דמיון, יצירתיות ויזמה אפשר להתאימם למגוון פעילויות בשיתוף פעולה עם חברת התלמידים ועם קהילת בית-הספר ". (חוזר מנכ"ל, 2001)