בתערוכה מוצגות עבודות סיום במסגרת קורסים של פרופ' ירון שור בדוד ילין ובאורנים וכן פעילות שנעשתה בכיתה במהלך שיעור. הקורסים עסקו בהוראה קשובה ובדרכי יישומה: למידה דינמית ומסע חשיבתי. הבחירה נעשתה מתוך מאות דוגמאות של הוראה קשובה בחינוך רגיל ובחינוך מיוחד, בגני ילדים, בבתי ספר יסודיים, בחטיבות הביניים, בחטיבה העליונה ובהוראה אקדמית.
הוראה קשובה מדגישה את הצורך להשתמש במגוון של שפות הוראה בכדי לאפשר שיח מצמיח. התערוכה מביאה לידי ביטוי את אמנות ההוראה.
يقدم المعرض الأعمال النهائية في إطار الدورات التي ينظمها البروفيسور يارون شور في كلية ديفيد يلين وفي كلية أورانيم، وكذلك أنشطة تم تنفيذها في الصف خلال الدروس. تناولت الدورات التدريس القائم على الإصغاء وطرق تطبيقه: التعلم الديناميكي ورحلة التفكير. كان الاختيار صعبًا وتم من بين مئات نماذج التدريس القائم على الإصغاء، وذلك في التعليم العادي والخاص، ورياض الأطفال، والمدارس الابتدائية،والمدارس الإعدادية، والمدارس الثانوية، والتعليم الأكاديمي.
يركز التدريس القائم على الإصغاء على الحاجة إلى استخدام مجموعة متنوعة من لغات التدريس للسماح بحوار مثمر. ويعبر المعرض عن فنون التدريس.
שלושה היבטים של יישום הוראה קשובה בגן הילדים:
1. למידה דינמית עם ילד מיוחד ומוכשר, שמאפשרת לילד לבטא את עולמו המורכב ויוצא הדופן ואת כישרונו האומנותי.
2. מסע בחשיבה ובדמיון של ילדות בגן אל עולמות שונים, שמאפשרים להן להשוות את עצמן עם ילדות אחרות ולהציב עצמן במקומות מגוונים, שמסייעים להן להתייחס אל זהותן ולהתחבר בצורה טובה יותר אל חברותיהן.
3. רואים את היופי של העולם באמצעות תצפיות אסטרונומיות פשוטות על מופעי הירח ו-"שקיעתו" בשעות הלמידה בגן, והתבוננות על אורך הצל המשתנה בשעות השונות של היום, תוך התייחסות למושגי זמן אוניברסאליים (של הטבע) ואישיים (אירועים בחיי הילדים).
מוצגות שתי עבודות שנעשו בבית הספר היסודי ואחת בחטיבה העליונה. העבודות עוסקות בהוראה של מתמטיקה, תורה ופיזיקה. שתי עבודות נעשו בהוראה קשובה כיתתית (בתורה ובפיזיקה) והשלישית נעשתה בהוראה קשובה אישית (במתמטיקה).
1. למידה דינמית לצורך הוראת תכונות צורות תלת ממדיות, בעיקר הפירמידה. ולמידה דינמית להוראת המושג "שליש". שניהם עם תלמידה בכיתה ג'. בתהליך של הלמידה הדינמית הגיעו המורה והלומדת לידי שיח עשיר, ששיאו היה בעת הציורים של הסיפור הדמיוני של הלומדת של המושג "שליש"
2. כל אחת מהלומדות ציירה את עולמה האישי בתוך התהליך של כמה אינטראקציות מתווכות של מסע חשיבתי שאפשרו ללומדות לקשר את עולמן עם התהליכים המתוארים בפסוק.
3. שינוי תפיסתי שחוו חמישה לומדים בתהליך הלמידה הכיתתי של שבירת אור. השימוש בציורים אפשר לראות את תהליכי הלמידה שחוו במהלך המסע החשיתי וכן את השינויים בהבנה של המושג הנלמד בין תחילת ההוראה לסיומה. בנוסף, ציירו הלומדים את תהליכי אי הוודאות שחוו בתהליך.
מוצגים שני מחקרים שנעשו בהוראה קשובה במסגרות אקדמיות. האחד בנושא הוראת המושג "יום ולילה" בתואר השני במכללות "דוד ילין" ו"אורנים". והשני, בהוראת המושג "מערכות אקולוגיות חברתיות" בתואר שני בסמינר הקיבוצים. בנוסף מוצג מסע חשיבתי אל סדר ליל פסח, שנעשה בהשתלמות מורים, שמרביתם בוגרי התכנית לתואר שני בהוראה ולמידה במכללת דוד ילין.
1. המצגת מציגה כלי מחקר להבנת מושג, שפותח תוך שימוש בציורים של סטודנטים. במצגת מוצגות רמות שונות של הבנה הבאות לידי ביטוי בציורים של "מערכות אקולוגיות חברתיות", שנעשו במסגרת קורס סיורים בתואר השני בלימודי הסביבה בסמינר הקיבוצים. בנוסף, מוצגים תהליכי למידה של לומדים שמראים התפתחות בשינוי ברמת ההבנה, ובגיוון והרחבת הידע בתוך אותה רמת הבנה. השינוי התפיסתי של הלומדים ניתן לאפיון באמצעות הניתוח של הציורים של הסביבות, בהן סיירו הסטודנטים.
2. במצגת מוצג עושר הביטוי של כיתות שונות בהן התבקשו הלומדים לצייר את כדור הארץ, כשהם מעמידים עצמם בדמיון על פני הירח. כל אחד מהלומדים ביטא את תפיסתו הייחודית. חקר הציורים משקף את המגוון שיש בתפיסות של המושג "יום ולילה", את הלמידות שניתן ללמוד ממגוון זה ואת התהליכים שעוברים התלמידים והמורים במהלך הוראה קשובה אל מושג מדעי.
3. כל אחד מהמשתלמים, שהם מורים, התייחס בציור לבחירה טובה ולבחירה לא טובה שבחרו בחיים תוך שימוש בתמונות או בחפצים, שהביאו מהבית. לאחר מכן, התייחסו המורים בציור לבחירה ההיפותטית "האם לצאת ממצרים יחד עם בני ישראל או לא לצאת" וההשתמעויות של בחירה זו לכל אחד מהמשתתפים.