החינוך לקיימות טומן בחובו שינוי פרדיגמה היוצרת למידה משמעותית ואותנטית, ובכך הוא מהווה מנוף להתחדשות בהכשרת פרחי הוראה. במאמר מוצגת תפיסת "מקיים למקיים" ומודגם יישומה בפיתוח יוזמות של סטודנטים הכותבים עבודות גמר וכן בתרבות החיים היומיומית במכללה.
המאמר מציג את פירות העשייה ואת תובנות מחבריו בעקבות תהליכי הבניה חברתית אלטרנטיבית ושינוי יחסי "מוחלש" - "חברה" בהכשרת מורים לילדים עם מוגבלויות חמורות (מלמ"מ). ב"קורס המשולב לשינוי חברתי בתחום המוגבלויות" נפגשים סטודנטים ואנשים עם מוגבלויות ללמידה משותפת ולפיתוח יוזמות משותף. הבניית הקורס מתבטאת במעבר מצורת ההוראה המסורתית של "ללמוד על" אל "ללמוד עִם" ו"ללמוד מ", ומתוכו צמח "המודל החברתי-יזמי".
פורסם ב"מעגלי חינוך", גליון 1 - ינואר 2011
תארנים: שינוי חברתי בתחום המוגבלויות, יזמות חברתית, יחסי מטפל- מטופל, הכשרת מורים
"גן אבינעם" שבמכללה הוקם בשנת 1938 לזכר אבינעם, בנו של מייסד "בית מדרש למורים העברי", פרופ' דוד ילין. הגן הוקם כגן בוטני ונכללו בו חלקות חקלאיות מדגימות שונות. כיום הוא משמש כמשאב מרכזי להטמעת תרבות בת-קיימא במכללה, להוראת חקר של מדעי הטבע והסביבה וכמקור לרווחה רגשית לכלל קהילת המכללה.
התפרסם בביטאון מכון מופ"ת, גליון 45, ניסן תשע"א, אפריל 2011
פורסם במחקרי הנגב, ים המלח והערבה בחסות אוניברסיטת בן גוריון
מחקרי הנגב, ים המלח והערבה Negev, Dead Sea and Arava Studies 9 (2), 69–85 (2017) 85 –69 ,(2) 9