בגלריה לאמנות חברתית שבמכללת דוד ילין מוצגת בימים אלה התערוכה "סוד הגן הנאלם" המציגה סיפורי הצלחה של מוסדות חינוך ואנשים שהפכו את חצרות בתי הספר שלהם למשאבים מרחיבי דעת ומחממי לב.
לרגל התערוכה אנו שמחים להזמינך למפגש עמיתים בהשתתפות צוות מבית הספר, מנהלות ומורים שהם "אנשי החצר" - אלו שהשכילו להביא את ההלכה לידי מעשה.
במפגש תתקיים למידה משותפת ושיח עמיתים מקצועי ומשמעותי של מי שכבר בעיצומם של תהליכים ושל מי שרוצים להתחיל ומתלבטים בדרך ובשלבים.
כמו כן נסייר בתערוכה, נכיר את גיבוריה אנשי החצר, ונחקור מרחבי למידה ושהייה ב"גן אבינעם" ומרחב "אדם אדמה" שבתוכו.
מטרות המפגש:
* להמשיג ולנתח תהליכים של הקמת מרחבים מעוררי השראה והפעלתם כחלק מרקמת החיים בבתי הספר.
* ללמוד מהצלחות ולהציף קשיים ואתגרים.
* להכין נייר עמדה מסכם שיהווה כלי עבודה )ומורה נבוכים( לפיתוח חצרות ולהתנהלות בתוך המוסדות פנימה ומהם החוצה אל
מוסדות חינוכיים נוספים בירושלים ורשויות בעלות עניין.
* לבדוק ולקדם את רעיון "הגנן החינוכי": גנן המצמיח צמחים וילדים, ועובד עם קהילת בית הספר.
מתוך תפיסתנו המקצועית אנו מבקשים כי במידת האפשר יגיעו למפגש צוות של מורים, אנשי חצר ובמידת האפשר גם מנהלות המוסד החינוכי. זאת לצורך למידת הנושא מנקודות ראות שונות של כל האחראים ליצירת סיפורי ההצלחה.
בברכה,
ד"ר מיכל יובל, דני פרדקין, איל בלוך - צוות המכון לחינוך לקיימות
דפנה ילון – אוצרת התערוכה
אסנת בבלי – היחידה לחינוך לקיימות, מנח"י
הנכם מוזמנים לפתיחת התערוכה "סוד הגן הנאלם: חצרות בתי ספר וגני ילדים - נוכחות נפקדת?" ביום ד' 21.3.2018, בשעה 17:30 בגלריה לאמנות חברתית.
חצרות בתי ספר וגני ילדים הם מרחבים המאפשרים למידה, משחק, פליאה והתרגעות, אלא שבמוסדות רבים פוטנציאל זה אינו מגיע לידי מימוש. בתערוכה זו מוצגות חצרות מוסדות חינוך ולצדן "אנשי החצר" - מורים ומחנכים פורצי דרך שהפכו את החצרות למרחבים חיים ומלבבים. עוד מוצג בתערוכה "גן אבינעם" במכללת דוד ילין החוגג בימים אלה 80 שנים לקיומו. גן זה משמש כמרחב מדגים ומעורר השראה בו מפתחים סטודנטים ומרצים כלים פשוטים וברי שכפול למימוש חזון החצר כמרחב מרחיב דעת ומחמם לב.