לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון B.Ed במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מיועדים להכשיר מורים המומחים לתהליכי למידה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים בכל המסגרות החינוכיות.
תכנית הלימודים מיועדת למי שמעוניינים להתמחות בעבודה עם ילדים/ות ונערים/ות עם מוגבלויות כגון: אוטיזם, ליקויי למידה רב-בעייתיים, נוער בסיכון והפרעות רגשיות והתנהגותיות.
תכנית הלימודים במסלול לחינוך מיוחד מכשירה את הסטודנטים כמומחים להוראתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים ושילובם בכיתות רגילות או במסגרות החינוך המיוחד.
הלומדים בתוכנית ייחשפו לשיטות הוראה חדשניות המותאמות למאה ה-21 ועושות שימוש בטכנולוגיות-קצה כגון אייפדים וכלים טכנולוגיים מגוונים אחרים. בנוסף, ילמדו קורסים בסדנה לחינוך מיוחד, בדגש על יצירת משחקים ועזרים מותאמים ללומדים שונים.
תכנית ההכשרה של לימודי חינוך מיוחד מכוונת לפיתוח מורה ערכי ומקצועי, בעל תפיסה חינוכית הומניסטית, אוהבת אדם, המכירה בזכות כל אדם ליהנות מחינוך שיווני, מנגישות והכלה.
המסלול לחינוך מיוחד מציע תהליכי הכשרה איכותיים המבוססים על למידה תאורטית והתנסות מעשית.
תכנית ההכשרה לתעודת הוראה בחינוך מיוחד כוללת התנסות במסגרות חינוך מגוונות החל מהשנה הראשונה ובליווי הדרכה צמודה, מקצועית ואיכותית.
אנו מזמינים אתכם לצאת אתנו למסע להתפתחות אישית ומקצועית ולעשייה ערכית.
התוכנית הוותיקה ללימודי חינוך מיוחד במכללה מתרחבת בעקבות הרפורמה המאפשרת לתלמידים בחינוך המיוחד להשתלב בכיתות רגילות. ד"ר דנה שהם קוגלמס, העומדת בראש המסלול, מספרת על השילוב בין תיאוריה להתנסות המעשית, החשיפה לאתגרי ההוראה ומגוון שיטות הלימוד וההכשרה החדשניות.
בסיום התכנית ללימודי חינוך מיוחד מקבלים הבוגרים תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (גילאי 6-21).
כמו כן יקבלו הבוגרים תעודה פנימית בהוראה מותאמת. כמו כן, ניתן לקבל תעודה הוראה נוספת, בתחום דעת או כמורה כוללני בכיתות היסוד.
המסלול מציע תכניות הכשרה שונות למורים משלבים במסגרות החינוך הרגיל, ולהוראה במסגרות חינוך מיוחד כוללניות.
בוגרי המסלול אשר ילמדו לתעודת הוראה לחינוך מיוחד לגילאי 6-21 ללא דיסציפלינה נוספת (במתכונת חד-חוגית) יוכלו לקבל בנוסף את אחת מהתעודות הבאות:
רכז תחום טיפול בחינוך המיוחד -
הסטודנטים ייחשפו למגוון לקויות, דרכי התמודדות ודרכי עבודה עם המשפחה והצוותף ובכך יוכשרו לנהל בצורה מקצועית מקרים של תלמידים מורכבים, תוך תקשורת עם המשפחה ועם המטפלים השונים.
מוביל מהלכי התערבות באתגרים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים -
הסטודנטים ייחשפו לקשיים של ילדי החינוך המיוחד בתחומים הרגשי - חברתי והתנהגותי. התעודה תספק מגוון דרכי התמודדות עם בעיות התנהגות, תוך מתן כלים לפיתוח התחום הרגשי-חברתי.
* בתוספת תשלום ניתן ללמוד את שני התחומים ולקבל את שתי התעודות הנוספות.
תוכנית הלימודים בחינוך המיוחד חווייתית, מעניינת, ומגוונת. התוכנית מאפשרת הכשרה מקצועית בתחום ההוראה, הלמידה וההערכה של ילדים עם צרכים מיוחדים, המשולבים בבתי ספר רגילים או לומדים במסגרות לחינוך מיוחד כוללני לגילאי 21-6.
התוכנית כוללת היכרות רחבה עם מגוון אוכלוסיות: לקויות למידה, הפרעות התנהגות, שפה ותקשורת, הפרעות קשב והיפראקטיביות ומצבי סיכון בקרב ילדים ונוער. ההכשרה נעשית החל מהשנה הראשונה ומשלבת תיאוריה והתנסות מעשית (התנסות פרטנית בקליניקות בקריאה ובמתמטיקה, והתנסות בהוראה בבתי ספר).
לימודי החינוך המיוחד מציעים ארבעה מסלולי הכשרה במסלול לחינוך מיוחד במסגרת התואר הראשון:
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) | |
---|---|---|
לימודי חינוך והוראה | 12 ש"ש | |
לימודי דיסציפלינה | א. חוג חינוך מיוחד | 26 ש"ש 15 ש"ש |
ב. חוג לחינוך מיוחד *הערה: לבוחרים באנגלית, מתמטיקה, מדעים | 26 32 | |
הכשרה קלינית | אפשרות א' | 18 |
לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש) | 4 | |
סה"כ | 90 |
כל סטודנט בוחר בהתמחות ראשית אחת ורשאי לבחור בהתמחות נוספת.
במסלול זה ניתן ללמוד את החוגים הבאים:
מורים לעתיד? עולם ההיסטוריה קורא לכם. הירשמו ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות בהיסטוריה והצטרפו למסע מרתק, שבסופו תוכשרו כמורים למקצועות ההיסטוריה ומחשבת ישראל.
במסגרת הלימודים בחוג תחשפו למגוון דעות, דרכי עיון והוראה חדשניות וותיקות, תהיו שותפים לסיורים לימודיים אך בעיקר תרכשו ידע רחב וכלים שיאפשרו לכם להמשיך ללמוד ולחקור, גם לאחר סיום הלימודים.
ההכללה של היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל תחת קורת גג אחת מאפשרת להעניק לסטודנט ידע והשקפת עולם אינטגרטיביים הנחוצים במיוחד לאנשי חינוך והוראה.
"החוג ללשון העברית? מה לומדים שם? נשוא, מושא ושווא נח?"
זאת אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב מי שאינם סטודנטים ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות בלשון העברית. נכון, לקראת הבגרות בלשון נדרשתם ללמוד על הדגשים, על בנייני הפועל ותחביר, אך תוכנית הלימודים בחוג ללשון העברית היא הרבה מעבר לכך.
שפה, כל שפה, היא התשתית לכל שיטת לימוד וחקירה, והיא הבסיס למיומנויות התקשורת הדבורה והכתובה. מחקרים רבים הראו ששליטה ברמה גבוהה בשפת האם מחזקת את הקשרים במוח ומשפיעה באופן חיובי על מיומנויות החשיבה.
לפיכך, בחלקם של המורים ללשון נפלה הזכות לא רק להקנות ידע ומיומנויות של קריאה וכתיבה, אלא גם לפתח כישורי חשיבה בקרב תלמידיהם.
אם גם אתם רוצים לעצב את כישורי החשיבה של הדורות הבאים, מקומכם איתנו, בחוג ללשון העברית.
הלימודים בחוג נפתחים בקורסי חובה, כגון תורת ההגה, תורת הצורות ותחביר, והם נלמדים באופן יסודי ומעמיק, מכיוון שהשפה היא מערכת שלמה ומורכבת, ולא רשימת חוקים אשר להם יש להצמיד "יוצאים מן הכלל": באילו נסיבות מוטב לנסח את המסר במשפט מחובר ולא במשפט מורכב? איך ייתכן שהעברית והערבית שתיהן שפות שמיות, אך הן כל כך שונות זו מזו?
אצלנו בחוג למדעים, תקבלו תשתית ידע מעודכנת בנושאי מדע וסביבה, כלים לחשיבה מדעית ביקורתית, כלים לטיפוח סקרנות אל מול תופעות טבע ויכולת הוראה חווייתית תוך היענות לצורכי התלמידים.
אנו מלווים כל סטודנט באופן אישי במהלך אימוני ההוראה עד להשלמת ההכשרה כמורים, מסייעים בשיבוץ בעבודה בבתי הספר עם תום ההתמחות.
המקרא הוא מרכיב מרכזי במורשת התרבותית-היסטורית של עם ישראל והתשתית לזהותו היהודית. הנחלת מורשת עשירה זו לדור הצעיר, הינה משימה לאומית ודורשת יכולות רבות, אך יותר מכל, אהבה לתחום ולשפה הייחודית שהוא יוצר.
אם את או אתה אוהבים לצלול לעולמות אחרים - לחשוב על האנשים, התרבות, היצירה והחיים בעידן הקדום; אם אתם אוהבים לקרוא מקרא, לא מפחדים לשאול שאלות וגם לצאת למסעות בעקבות התשובות, אזי החוג ללימודי מקרא במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם!
מרגישים שעולמכם שזור בעולם המקרא, אם בכל טיול ברחבי הארץ אתם יודעים לספר את הסיפור הנכון, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר להסתקרן בנושאים שאינכם יודעים, החוג ללימודי מקרא במכללה להוראה ע"ש דוד ילין הוא המקום עבורכם.
חוג הוראת המתמטיקה מטפח סביבה משפחתית ואינטימית, ומבטיח שתקבל את התמיכה וההכוונה הדרושים כדי לשגשג כמורה ומחנך. אנו נותנים עדיפות ללמידה ממוקדת תלמיד ומעודדים גישות חדשניות המושכות את דמיונם של התלמידים ומחיות את המתמטיקה.
הגישה שלנו מתמקדת בלמידה חווייתית, המציעה יציאה מרעננת מלימודי המתמטיקה המסורתיים. אנו נותנים עדיפות להבנת המתמטיקה ומתאימים את ההוראה שלנו לצרכים האישיים של כל תלמיד תוך דגש על התאמת ההוראה לתלמידי הקצוות ויכולות משתנות.
התוכנית שלנו מציעה חווית הכשרת מורים מצוינת, המספקת בסיס תיאורטי מוצק וכלים מעשיים.
אל תפספסו את ההזדמנות הזו לנצל את הפוטנציאל שלכם במתמטיקה ולצאת לקריירה מספקת כמחנך למתמטיקה. הצטרפו לחוג ההוראה הדינמי שלנו והיה חלק מקהילה המאמינה בכוחה הטרנספורמטיבי של המתמטיקה. הגישו מועמדות עוד היום ותנו לתשוקה שלכם למתמטיקה לזרוח בכיתה!
"יודע אני בתי שאיני מנחיל לך עושר ונכסים, אבל אני מלמדך לקרות בספרים, בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו קורא בספר ורואה עולם אחר" (עגנון, סיפור פשוט)
התמחות בחוג לספרות ולספרות ילדים במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, מציעה מגוון רחב של קורסים בספרות עברית, ספרות עולמית, ספרות ילדים וסדנאות כתיבה. כמו כן, נלמדים קורסים העוסקים בהוראת מקצוע הספרות. אלו ניתנים במקביל להכשרה ולהתנסות מעשית בבית הספר היסודי והעל־יסודי.
הקורסים בחוג לספרות הם הזמנה להיכרות עם תחומים משיקים כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה, היסטוריה, אמנות ומוזיקה. הקריאה והלמידה של טקסט ספרותי מכשירים את הסטודנטים והסטודנטיות להוראת הספרות להיות מורות ומחנכים משכילים ורחבי אופקים, בעלי יכולות רגשיות ואינטלקטואליות, שידע ספרותי, תרבותי, ישראלי ואוניברסאלי יהיו חלק מעולמם ומערכיהם.
הלימודים בחוג לערבית במסגרת לימודי תואר ראשון בחינוך והוראה נועדו להכשיר מורים להוראת ערבית בבתי ספר יסודיים, בתי ספר לחינוך מיוחד ובתי ספר על יסודיים (כיתות ז'-י').
חוגהסבה להוראת ערבית פתוח גם לאקדמאים בוגרי תואר ראשון המבקשים לבצע הסבה להוראת ערבית במסלולים העל יסודי והיסודי.
מדוע ללמוד ולחנך לקיימות?
חינוך לקיימות Education for Sustainability מקנה תחומי ידע ("ראש"), מיומנויות ("יד") ודיון ערכי ("לב") הדרושים להבנת המשבר הסביבתי-חברתי במאה ה-21, לחיפוש דרכים לתיקונו וליצירת תרבות בת קיימא לרווחתנו ולרווחת הדורות הבאים.
חטיבת חינוך לקיימות נבנתה במכון לחינוך לקיימות בשיתוף מרצים חברי החוג למדעי הטבע, מסלול המלמ"מ וביה"ס לחינוך. הלימודים בפרט, והפעילות במכון בכלל, מאפשרים להתנסות בפיתוח וביישום יזמות חברתית-חינוכית וסביבתית הלכה למעשה כחלק ממארג החיים של כל ילד, מורה ואזרח.
מעבר למידע על המכון לחינוך לקיימות
בואו והצטרפו אלינו ללימודי תואר ראשון בחינוך והוראה עם התמחות באמנות.
האמנות היא כלי לביטוי עצמי ואמצעי להשפעה על הזולת, היא חיונית לתחושת האושר של האדם ומביאה אותו לכדי התעלות ומחשבה. הצגת האמנות בעושר לשונותיה ותחומיה וחשיפת הסטודנטים לריבוי נקודות תצפית, למגוון אמצעי ביטוי, לחשיבה ולביקורת מהווים מפתח חיוני להבנה כוללת של האמנות לכשעצמה, ובהקשר הרחב – של האמנות כמשקפת וכמעצבת הלכי רוח, תהליכים היסטוריים, חברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים.
את מי אנחנו מחפשים?
אנו מאמינים בתרומתה של האמנות לעיצוב דמותו של הדור הצעיר ומכאן בחשיבות שבהכשרת מורים מיומנים להוראת האמנויות, מורים יצירתיים, מרחיבי אופקים, המטפחים פתיחות וסובלנות כלפי הזולת, מעורבות וסולידריות חברתית וכל זאת באמצעות האמנויות והעמקת הידע בתחומי האמנות השונים.
המסלול לחינוך מיוחד מכשיר סטודנטים להוראה ולטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים מגוונות בתחום הרגשי, הנפשי, ההתנהגותי והקוגניטיבי. בנוסף המסלול מכשיר להוראה וטיפול בילדים עם קשיים תקשורתיים על הרצף האוטיסטי ותלמידים הסובלים מלקויות למידה, שפה וקשב.
בנוסף למסלול לחינוך מיוחד לגילאי 6-21 שפורט לעיל, יש עוד מספר מסלולי הכשרה:
תעודת הוראה להכשרת מחנכים בכירים בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0.
תעודת הוראה זו מכשירה את הסטודנטים להוראה בגן הרגיל, בגן משלב ובגן של חינוך מיוחד.
תעודת הוראה למורה בכיר בחינוך המיוחד להוראה בבתי ספר על יסודיים המשלבים ילדים עם צרכים מיוחדים. תעודת הוראה זו מחייבת התמקצעות בתחום דעת נוסף.
הכשרת הסטאז' מתקיימת בשנה הרביעית. סטודנט שסיים את הכשרת הסטאז' יהיה זכאי לרישיון הוראה ממשרד החינוך.
יחידת "נטעים" עוסקת בפיתוח מקצועי למורים חדשים.
למשרד היחידה תוכלו להתקשר לטלפון 02-6587581.
תעודת הוראה בחינוך המיוחד במכון הריפויי ע"ש שזר להסבת אקדמאים ולהרחבת הסמכה.
תכנית הסמכה להוראה בחינוך המיוחד המתאימה לסטודנטים המחזיקים בתואר אקדמי בתחומי דעת שונים, או למורים בעלי תעודת הוראה בחינוך רגיל, המעוניינים בהרחבת הסמכה.
בתחום זה ישנם שני מסלולי התמקצעות: מורה בכיר בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 21-6;
או - גננת בכירה בחינוך המיוחד לילדים בגילאי 6-0. תכנית הלימודים כוללת לימודי הכשרה עיונית (30 ש"ש), הכשרה מעשית (15 ש"ש), לימודי חוג ( 16 ש"ש), לימודי יסוד ולימודי תחום דעת (10 ש"ש ).
תכנית הלימודים נבנית באופן אישי ומותאם לכל סטודנט בהתחשב בלימודיו הקודמים.
במסגרת ההכשרה נדרש כל סטודנט בהסבת אקדמאים להתנסות מעשית בבתי ספר ובגנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד במהלך שלושה סמסטרים, פעמיים בשבוע.
סטודנטים הלומדים לקראת הרחבת הסמכה נדרשים גם כן להתנסות מעשית בבתי ספר או גנים משלבים וכוללניים של החינוך המיוחד, אך במהלך שני סמסטרים, פעמיים בשבוע.
בכל התכניות הלימודים נמשכים על פני ארבע שנים (למעט בתכנית להסבת אקדמאים והרחבת הסמכה בה הלימודים נמשכים שנתיים). השנה הרביעית מתבצעת במסגרת סטאז', כשבסיומה זכאי הסטודנט לרישיון הוראה ממשרד החינוך.
המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מזמינה אתכם להצטרף למסלול לימודים ייחודי, המשלב לימודי חינוך מיוחד עם הכשרה של מטפלים באמצעות בעלי חיים.
בשדה של החינוך המיוחד ילדים זקוקים למגוון טיפולים כדי למצות את יכולותיהם הן הלימודיות והן הרגשיות והחברתיות. בעוד תעודת ההוראה בחינוך מיוחד מספקת קורסים והתנסות עם לקויות שונות ועם כלים פדגוגיים להעברת השיעורים, תעודת הטיפול באמצעות בעלי חיים מספקת כלי נוסף לטיפול רגשי בילדים.
טיפול הנעזר בבעלי חיים מהווה סביבה טיפולית ייחודית של עבודה עם חיות ועבודה מחוץ לחדר במרחב טבעי או טבע אורבני. המרחב הטיפולי מפגיש את המטופל עם מגוון רחב של התנהגויות של בעלי החיים לאורך כל מעגל החיים שלהם, המאפשר עיבוד של אירועים ומשברי חיים, בצורה טבעית למטופלים מכל הגילאים.
חולמים ויוצרים. בקרו והתרשמו.
ביום שני ה-5/6 התקיים אירוע "הכוכבים של ירושלים" במסגרת פסטיבל צמי"ד, אירוע אשר שילב תערוכה ומופע כישרונות בו לקחו חלק ילדים, נוער וצעירים עם וללא מוגבלויות. האירוע יזמה והפיקה אוריאן ברכה סטודנטית ממכללת דוד ילין, שנה ג' במסלול חינוך מיוחד בהתמחות שילוב אומנויות. האירוע המרגש והעוצמתי היווה פלטפורמה נפלאה עבור צעירים רבים להציג את היכולות האומנותיות שלהם ולהציג את העבודה הקשה והמסירות שלהם. התערוכה וההופעות היו מעצימות ומעוררות השראה. הסרטון הבא מציג את מאחורי הקלעים ואת תהליך העבודה של ההרכבים והאמנים הצעירים. כפר הסטודנטים דוד ילין לקח חלק משמעותי באירוע, בהקמות, בליווי ההרכבים, ובהפקת האירוע.
האירוע התקיים בשיתוף עיריית ירושלים מחלקת צמי"ד, מנהל גינות העיר- מחלקת זרקור, וכנפיים של קרמבו.
צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
למידע על התכניות:
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - תנועה ומחול
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - מוסיקה
תכנית לתואר שני .M.A.A.T לטיפול באמצעות אמנויות - ביבליותרפיה
למידע על התכנית:
תכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
ראשת המסלול לחינוך מיוחד
בעלת תואר שלישי, אוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר: קנאה, התקשרות ותיאורית המיינד אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה.
בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, האוניברסיטה העברית. נושא המחקר: סגנונות התמודדות עם בעיות חברתיות של מתבגרים בעלי לקויי למידה.
תחומי התמחות: לקויות למידה ולקויות תקשורת.
רקע מקצועי קודם: מורה לחינוך מיוחד וסגנית מנהלת בי"ס "יפה-נוף" בירושלים, רכזת פרויקט השילוב בחטיבה לגיל הצעיר של מכללת דוד ילין וניהול המכון לאבחון לקויות למידה במכללה.
חברה בוועדת הוראה. עומדת בראש תת וועדה של טיוב בהוראה
תחומי הוראה: מדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד: בבי"ס "יפה-נוף" (המשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים מגוונים בכל כיתות ביה"ס), בעבר מדריכה במוסד "בני-ברית" לילדים עם בעיות התנהגות והפרעות רגשיות ונפשיות קשות.
לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז והיפר אקטיביות, אוטיזם, קליניקת משחק לפיתוח משחק דמיוני אצל ילדים עם עיכוב התפתחותי, סיורים בגני חינוך מיוחד, פיתוח כישורים חברתיים בחינוך המיוחד, הובלת מהלכי שילוב בחינוך הרגיל (קורס לתואר שני).
מומחית בניתוח התנהגות יישומי, בעלת הסמכה BCBA-D מטעם האגודה הבינלאומית למנתחי התנהגות. עוסקת בהכשרת מורים ובהכשרת מנתחי התנהגות ובטיפול בילדים עם קשיי התנהגות ובילדים על הספקטרום האוטיסטי. כמו כן עוסקת בחקר, לימוד וקידום מיומנויות שליטה עצמית ומיומנויות חברתיות של ילדים עם קשיי התנהגות.
מנהלת מרכז "אתגר" לתמיכה ולהעצמה של סטודנטים עם צרכים מיוחדים
בעלת תואר דוקטורט בחינוך המיוחד מהאוניברסיטה העברית. מיכל מרצה במכללות ובאוניברסיטה העברית במגוון קורסים, כגון: פיתוח שליטה עצמית וויסות עצמי, ניתוח התנהגות יישומי, התמודדות עם בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכתיבה אקדמית. בנוסף, במשך 6 שנים האחרונות מיכל הדריכה סטודנטים בהכשרה המעשית בחינוך המיוחד במגוון רחב מאד של מסגרות, ובדגש על כיתות מקדמות רגשיות בחטיבות הביניים. תחומי המחקר של מיכל הם: אלימות ובריונות בית ספרית, שליטה עצמית וויסות עצמי של ילדים. בעבר מיכל עסקה במגוון תפקידים בתחום החינוך המיוחד בבתי ספר ובכללם מורת שילוב, מחנכת כיתה מקדמת ותפקידי ריכוז.
מנהלת בשיתוף התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה וקשיי התנהגות
ראשת התכנית להכשרת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד
המכון ע"ש רחל שז"ר להסבת אקדמאים לחינוך מיוחד
בעלת תואר שלישי בלקויות למידה, אוניברסיטת חיפה.
ראשת התוכנית להסבת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד – מכון שז"ר.
מרצה בתוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד, מדריכה פדגוגית ורכזת שנה ג' בהכשרה המעשית במסלול לחינוך מיוחד.
תחומי התמחות: לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, הכלה ושילוב, אוטיזם. חוקרת בתחומים של הוראת הקריאה ולקויות קריאה בחברה החרדית ובתחום הכשרת מורים לשילוב והכלה.
מנהלת הסדנאות להוראה מיטבית וחדשנית
מרכזת הסדנה לחינוך מיוחד
מנהלת בשיתוף המרכז לחדשנות בהוראה