חייגו 02-6587541 ; 02-6587528
וואטסאפ: 053-3608224
מלאו פרטים ונחזור אליכם
"הגינה המאפשרת" מזמנת עבודה עם צמחים במרחבים פתוחים (גינות וחצרות) או סגורים (מסדרונות וחממות) במטרה להביא לשיפור איכות החיים של העוסקים בה. העבודה בגינה מתמקדת באדם, בחוויותיו ובצרכיו וביצירת מרחב מיטבי,ולאו דווקא בתוצרת או ביבול הגנני-חקלאי.
היא עשויה להיטיב עם כל אדם באשר הוא: מתלמידי גני ילדים ובתי הספר ועד לקשישים, מאנשים בריאים וחזקים ועד אנשים עם מחלות ומוגבלויות מורכבות. בהשתלמות זו נחשפים הלומדים לעקרונות ולעיקרי היצירה והעבודה בגינות.
המכללה זכתה להכרה בלימודי "הגינה המאפשרת" מטעם עמותת "אדם צומח", עבור הדירוג המקצועי: "מפעיל/ת תוכניות בגינון לאוכלוסיות מיוחדות", לשנים תשפ"ד ותשפ"ה.
ד"ר מיכל יובל, מרכזת הגן האקולוגי במכללה, מייסדת שותפה של המכון לחינוך לקיימות myuval@dyellin.ac.il
ד"ר מיכל יובל – מרכזת ההשתלמות, בוטניקה, אקולוגיה של צמחים, גינון אקולוגי; מר דני פרדקין – גינון אקולוגי ועבודה טיפולית בגינה; גב' תמי מור – מרכזת ההתנסות המעשית, פסיכותרפיה וגינון טיפולי; מר שלמה שפירא – פסיכולוגיה התפתחותית.
מורים, גננות, מחנכים, יועצים, מדריכים, גננים ותיקים ומטפלים.
הרצאות, מעבדות, סדנאות, דיונים ותרגול למידה פעילה ולמידה שיתופית.
התנסות בעבודה מעשית במצעים מנותקים ובחללים סגורים.
סיורים לימודיים בגינות חינוכיות -טיפוליות ובמשתלות.
236 שעות על פי המבנה הבא:
ריאיון אישי. יתרון ללימודים קודמים ו/או ניסיון בתחומי חינוך וטיפול, אין צורך ברקע בתחום הגינון.
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין.
על-פי התקנות של משרד החינוך ועל פי מדיניות איגוד העובדים הסוציאליים
נוכחות ב-80% מהמפגשים. חוות דעת מרצים בסיום סמסטר א'. כתיבת יומן רפלקטיבי, הגשות מטלות שוטפות, הוראת עמיתים וכתיבת עבודת סיכום. עבודה בפלטפורמת Moodle.
עבודה על ירקות חורף וירקות קיץ, עצים, צמחי תבלין, (מיכל יובל) – 25%
הגינה שלי – מה היא בשבילי? (דני פרדקין) – 25%
יומן רפלקטיבי ומשימת תצפיות (תמי מור) – 25%
עבודה בפסיכולוגיה (שלמה שפירא) – 25%