גפ"ן- הוראה קשובה (attentive teaching) תוכנית מספר 9298
גפ"ן- הוראה קשובה (attentive teaching) תוכנית מספר 9298
הוראה קשובה הינה גישה להוראה ולמידה שמטרתה להביא לומדים לידי הבנה. היא מקנה לאנשי חינוך מהגן ועד האקדמיה כלים פדגוגיים "לראות" כל לומד בזמן אמת ולחולל בו תהליכי הבנה באמצעות תיווך מותאם.
הוראה קשובה הינה גישה להוראה ולמידה שמטרתה להביא לומדים לידי הבנה. היא מקנה לאנשי חינוך מהגן ועד האקדמיה כלים פדגוגיים "לראות" כל לומד בזמן אמת ולחולל בו תהליכי הבנה באמצעות תיווך מותאם.
ההוראה הקשובה משתמשת בייצוג חזותי כשפה נוספת באמצעותה כל לומד מבטא את הבנתו ביחס לתוכן הנלמד.
המכון להוראה קשובה, הינו מכון חינוכי ומחקרי המחויב למצוינות בחינוך, הפועל תחת חסותה של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין החל משנת 2019. המכון מקדם מחקר ויוזמות חינוכיות על בסיס הגישה החינוכית של "הוראה קשובה", גישה חדשנית וחווייתית להוראה ולמידה אשר פותחה על ידי פרופ' ירון שור.
במסגרת סדרת פודקאסטים של מכון מופ"ת בנושא פדגוגיה, מוריה טלמור משוחחת עם פרופ' ירון שור, ראש המכון להוראה קשובה במכללה לחינוך בדוד ילין, ומחבר הספר: "אומנות ההוראה הקשובה".
שיחה על הוראה קשובה, איך יוצרים שיח עם הלומדים בכיתה ההטרוגנית, וכיצד מסייעים ללומדים השונים לבטא דרכי הבנה מגוונות המחברות בין עולמם לבין הנלמד.
הפרק עוסק בשאלות רבות, ובהן: למה הקשב לתלמיד צריך להיות בבסיס ההוראה? מה הכוונה ב"תלמידים השותפים בתהליך הלמידה"? למה חשוב לבקש מהתלמידים להציג את המידע באופן חזותי ולהסביר ייצוג זה? מה השינוי שצריך להתחולל בהבנת תפקיד המורה? מה קרה למחנך גרמני שניסה ללמד את הסוס שלו קרוא וכתוב ומתמטיקה? למה חשוב לתת התייחסויות שונות לאותו חומר למידה? כיצד אפשר לרתום את הדמיון שלנו לתהליך הלמידה? והאם המורה של חנה'לה מהספר "קרשינדו" של דבורה עומר הייתה צריכה להתייחס אחרת לעולם הדמיוני של חנה'לה?
פרופ' ירון שור, ראש המכון להוראה קשובה במכללה, משתתף בכנס העברית השנתי - "התקדמות", בהרצאה- השפה החזותית במתווכת בין שפה ראשונה לעברית כשפה שנייה.
הכנס יתקיים בימים ראשון - שני, 17.11.2024 – 18.11.2024, ט"ז – י"ז בחשון תשפ"ה, באופן מקוון.
הצטרפו למורות ומורים עברית מרחבי העולם לכנס
THE ANNUAL HEBREW EDUCATORS CONFERENCE
HITKADMUT
כנס העברית השנתי - התקדמות
17- 18 בנובמבר 2024 | מקוון
פרופ' ירון שור - השפה החזותית במתווכת בין שפה ראשונה לעברית כשפה שנייה
מנהיגי עברית
רק $69 לכל משתתפ.ת
What is the Center for Attentive Teaching?
The Center for Attentive Teaching is an education and research institute dedicated to true educational excellence. Based in the David Yellin College of Education, the institute aims to conduct research and educational initiatives on ‘Attentive Teaching,’ (AT) a novel cognitive and experiential approach to teaching and learning developed by Prof. Yaron Schur. Prof. Schur, a renowned and innovative educational scholar, is the founding head and director of the center.