שמחים לבשר על הוצאת ספרו החדש של ד"ר ברוך בר אב, ראש תוכנית חינוך מבוגרים במסלול היסודי במכללה, ”מה עושים עם הבלגן הזה?”
הספר הנפלא הזה העוסק בפנימייה לנוער בסיכון. ומתאר את הווי החיים בפנימיית ”בית קמפר” שאותה ניהל במשך 15 שנה, ובפנימיית ”הרי ירושלים” שבה עבד כמדריך ורכז.
השאלות המרכזיות העולות בספר הן איך אפשר ליצור קשר עם ילד שעולם המבוגרים הפנה לו עורף? איך אפשר לראות את העולם דרכו?
כוחו של הספר טמון דווקא בכך שאינו מנסה לתת תשובות מוחלטות, או להיות ”מדריך למדריכי פנימיות”. אלא מדגיש דווקא את תחושות חוסר האונים, התסכול והאובדן מול הנערים הללו, שאיבדו את היכולת לתת אמון גם במסגרות ובאנשים המיטיבים ביותר.
סיפורי הקובץ – חלקם נגמרים בסוף טוב וחלקם לא – יעוררו בכם בכי, צחוק, חמלה, ובעיקר תקווה.
המאמר עוסק בטעויות בטיפול במוזיקה כשמדובר בדילמת הבניית המפגשים בתהליך טיפולי והתפרסם בכתב העת הבינלאומי: “Journal of Trial and Error”.
מצ"ב קישור למאמר: "”Learning to Learn with a Havruta: Pragmatic and Ethical Facets
המאמר נכתב על ידי הד"ר אסתי בן מנחם, מרצה במכללה והתפרסם בכתב העת: "Journal of Jewish Education"
לקריאת המאמר – לחץ כאן
חוכמת השבוע, כלים לצמיחה אישית".
הספר נכתב על ידי הגב' ענת דור, מרצה במכללה.
בספר זה מוצגת זווית ראיה חדשה לטקסט ההיסטורי של התורה.
בכל פרשה נבחר קטע ובו רעיון המנותח על פי שיטת ה- NLP - שיטת הטיפול המבוססת על הגישה למצויינות בחיים.
בנוסף לחדשנות בפירוש הטקסט, מוענקים לקורא כלים להתנהלותו בחיי היום-יום ובמצבים מאתגרים שמזמנים החיים.
המפגש בין עתיק לחדש ,מאפשר את הידוק הקשר של הקורא עם שורשיו, בבחינת "דע מאיפה באת ולאן אתה הולך..."
כל אחד יכול להתחבר לפרשת השבוע שלו (בתאריך העברי בו נולד) ולקבל ממנה הכוונה וחיזוקים רלוונטיים עבורו.
הספר פרקטי בלקיחת רעיונות לדרשת בר-מצוה, לשולחן השבת וכן לכתיבת ברכות לימי הולדת ולאירועים, והוא שימושי לאלה שעוסקים בעיצוב התנהגות של אנשים: הורים, מחנכים, יועצים,מטפלים, מאמנים, מדריכים ועוד.
תנו לחומר ללמד! תיווך למידה בעזרת חמר, הוצאת פרדס. הספר נכתב על ידי הד"ר אורלי נזר, מנהלת המשרד לתכניות בינלאומיות במכללה.
"בבקשה לסגור מחברות, להכניס מחשבים לתיק... היום לומדים בחֵמר!"
לתהליכים של שליפת ידע בכל המקצועות ־ מלשון וספרות ועד מתמטיקה וגאומטריה ־ וניסוח ייצוג תלת–ממדי לידע הזה, יש יתרון על פני דיבור או כתיבה. ניסוח ידע דרך פיסול בחומר, ולאחר מכן קיום דיאלוג של היוצר עם יצירתו ועם הצופים, מחוללים תובנות חדשות והופכים את חומר הלימוד לזכיר ולמשמעותי באופנים רבים.
ספר זה ממחיש את תרומתה של אמנות הפיסול בחֵמר ללמידה של תחומי דעת שונים, ורואה באמנות הזאת כלי חשוב, נגיש וחווייתי, המשרת למידה והבנה של מושגים מעולמות תוכן אחרים. מערכי השיעור המוצעים בספר שלפניכם הם יוצאי דופן, אך קלים ביותר ליישום, ומוליכים לתוצרים חזותיים ייחודיים, שהדיון בהם מאפשר הרחבה, נוסף על המרתם בידע עיוני, לעתים מופשט. בעזרתם יפתחו מורים ותלמידים את יכולתם לעשות שימוש בדמיונם, לתת לחומר צורה בעלת משמעות, לבצע מהלכים בלתי צפויים, ולהפעיל שיפוט על סמך רגשות.
מצ"ב קישור למאמר: "כולנו זקוקים לחסד" שימוש בשירים ככלי לטיפול בבנות זוגן של מתמודדים עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית עקב אירועים צבאיים.
המאמר נכתב על ידי הד"ר חוה וייס, ראשת המכון ללימודי תואר שני לטיפול באמנויות וראשת התכנית לתואר שני M.A.A.T - התכנית לטיפול באמצעות מוזיקה,
והתפרסם בכתב העת של אוניברסיטת חיפה: "טיפול באמנויות: מחקר ויצירה במעשה הטיפולי"
לקריאת המאמר – לחץ כאן
מצ"ב קישור למאמר: "Self-bibliotherapy: writing and identity consolidation processes in “Emily of New Moon” by Lucy Maud Montgomery".
המאמר נכתב על ידי הד"ר בלה שגיא, מרצה בתוכנית לביבליותרפיה ובחוג לספרות במכללה והתפרסם בכתב העת: "Journal of Poetry Therapy"
לפניכם קישור למאמר: "The Effect of an Intervention Program Based on Cognitive Behavioral Principles on the Quality of Life of Third Graders in a Classroom with Behavior Problems"
המאמר התפרסם במסגרת הכנס ה- 14 למחקרי איכות שהתקיים באוניברסיטת קריובוק בסרביה והוא עוסק בכלי שפותח להתמודדות עם הפרעות התנהגות של ילדים בכיתה.
המאמר נכתב על ידי הגב' הלה פוקס מאוניברסיטת לובליאנה ומר אריאל פוקס, ראש מערך השיווק הייעוץ והרישום במכללה.
לפניכם קישור למאמר: "How to Maintain a Quality Environment in Hospitals"
המאמר התפרסם במסגרת הכנס ה- 14 למחקרי איכות שהתקיים באוניברסיטת קריובוק בסרביה והוא מציע דרך לייצר סביבה איכותית בבתי חולים.
המאמר נכתב על ידי מר איהם גוטני ממכללת גאיה ומר אריאל פוקס, ראש מערך השיווק הייעוץ והרישום במכללה.