התחלות מלוות פעמים רבות בחוסר ביטחון ובחשש מן הלא ידוע, מדמויות לא מוכרות וממשימות חדשות.
לכולנו קשה להבין את המורכבות של בני האדם. קל יותר לתייג אותם באמצעות התכונות הבולטות המאפיינות אותם חיצונית והתנהגותית, כגון: חכם, ספורטאי, יצירתית, חברותית, אסרטיבית, מחונן, נכה ועוד...
"דאון היל" עוסק במורכבות האנושית ובמורכבות של החיים, בקונפליקטים משפחתיים וחברתיים, בקשיים ובמשברים וגם ברגעי סיפוק והצלחה.
הסיפור מציג את העובדה שבני אדם הם גם וגם:
שאפשר להיות נער ספורטאי, תחרותי והישגי, שחשוב לו להיות מקובל, אבל גם רגיש, המתקשה לשלוט ברגשותיו, ילד טוב, שגם עושה מעשים אסורים ומסוכנים, ואומר מילים פוגעות שבדיעבד הוא מצטער עליהן.
ומולו נער נכה הלוקה בשיתוק מוחין, "פריק" מעורר רחמים עבור חלק מבני גילו, אבל גם בעל חוש הומור, המתמודד באומץ עם מגבלותיו וחולם להשתתף בתחרות רכיבה על אופניים, ומוכן להסתכן.
וברקע, גם אב טייס, שגורם לפירוק המשפחה בגלל קשר רומנטי מחוץ לנישואין, אבל ממשיך להיות אב אוהב, המעורב בחיי בנו, שמגיע כשצריך אותו...
וגם סבא קצת מוזר, ששר לעצמו ומתעסק בגרוטאות, ומתגלה כמבין, מכיל ומעודד, בעל חוש טכני ועבר בטחוני מרשים.
זה סיפור על חברות והתמודדות, שקוראים בנשימה עצורה, שמתאר ומעורר מערבולת של רגשות, שמחבר מאוד אל הדמויות המורכבות המתוארות בו, המעוררות רצון לחבק כל אחת מהן לחוד ואת כולן יחד.
בדיוק ספר לפתוח בו את חודש הספר והקריאה, אם את/ה לומד בחטיבת הביניים וגם מעבר לכך...
בספרייה במס' מדף ב 33.95 דא
לגילאי גן – א'-ב'
בספרייה במס' מדף ק 15.47 חו
העשור האחרון לימד אותנו שרומנים גרפיים יכולים לדון בנושאים טעונים, להציג דמויות מורכבות ולהיות מרתקים, מרגשים ומעוררי מחשבה. כזה הוא הרומן הגרפי החדש המתכתב עם ספרה הקלאסי של פרנסס הודג'סון ברנט – "סוד הגן הנעלם". מרי, גיבורת הספר שהתייתמה מהוריה, מגיעה לבית הדוד בניו יורק ומטופלת בהיעדרו על ידי העוזרת שלו. מרי מגלה גינה מיובשת על גג הבניין ומתחילה לטפח אותה בעזרת דיקון, אחיה של השכנה המשגיחה עליה. בהמשך היא מגלה גם את בן דודה הצעיר, המסתגר בחדרו וסובל מהתקפי חרדה ורוכשת את אמונו. בהדרגה מתברר לה שהדוד התאלמן מבן זוגו (שיצר בעבר את הגן), ומתוך צערו לא השכיל לסייע לבנם המשותף להתמודד עם האובדן ועם הרגשות הקשים המציפים אותו. כמו בספר המקורי, מרי מפריחה את הגן הנעלם ומסייעת להחלמתו של בן הדוד ובתוך כך מתעמתת גם עם הרגשות והאבל שהדחיקה. כמקובל היום בספרות הנוער האמריקנית, ניתן ייצוג למגוון קבוצות וזהויות, המשפחה החד-מינית מוצגת בטבעיות, ומתקבל סיפור העוסק ברגישות, בחוכמה ובאופטימיות בהתמודדות עם אובדן, שכול ויתמות.
לבני 10-15.
בספרייה במס' מדף ו 52.7 סו
ספרי חבורות אהובים על ילדים מאחר שהם עונים על הצורך בהשתייכות לקבוצה, בלקיחת חלק בעשייה משמעותית ובהשתתפות בהרפתקאות לא שגרתיות.
בדומה לספרי "חסמב"ה" ו"שמונה בעקבות אחד", גם ספרה של בדרסון מתאר חבורת ילדים, ובתוך כך מחייה תקופה מהעבר ומעשיר את הקוראים בידע היסטורי חשוב שאינו מוכר להם.
סיפור המסגרת מתאר את עמי, נער ישראלי שנפצע בטיול ובזכות מפגש בבית החולים בין אביו לרופא שמטפל בו, הוא נחשף לעברו של אביו כילד ברוסיה באמצע שנות ה-60, ולאירועים שבהם השתתף במסגרת חבורת ילדים.
באמצעות פעילות החבורה, הקוראים לומדים על החיים מאחורי מסך הברזל הסובייטי, על אנטישמיות, על רדיפת השלטונות אחרי פעילים ציוניים וניסיונם למנוע התאגדות של יהודים.
מנגד, הם יכולים להתרשם ממאבקם של יהודים לחגוג את חגיהם, להדפיס בסתר ספרים, ללמוד את השפה העברית, להנציח קורבנות יהודיים ממלחמת העולם השנייה ולחזק את זהותם הדתית והלאומית, על אף הסכנה שנשקפה להם.
סיפורם של נועם, סניה וחבריהם נתמך בקטעים מיומנו של אביו של נועם, שהגיע למוסקבה בשליחות המוסד, ודרכו מתוודעים הקוראים לפעילותה של מדינת ישראל מחוץ לגבולותיה למען יהודי התפוצות.
הסיפור המותח והמושך לקריאה, כתוב בלשון עכשווית ומעצים את הילדים הקוראים בהעבירו להם מסרים בדבר יכולתם לעשות, לתרום ולסייע למבוגרים בימים אלה, כפי שעשו ילדים ובני נוער בתקופות קשות בעבר.
לבני 10-15
בספרייה במס' מדף ב 26.6 חב
מספר הפליטים העצום שיצרה המלחמה באוקראינה הוא בלתי נתפס.
שני ספרים חדשים, שעלילתם מתרחשת על רקע מלחמת העולם השנייה, יכולים לסייע לילדים להבין ולו במעט את המושג 'פליט' ואת הקשיים וההתמודדויות שנאלצים המוני הפליטים החדשים לעבור, על אף ההבדלים הרבים בין התקופות.
האפשרות ללוות דמות של ילד/ה מקרוב, לאורך תקופה, לשמוע ממנה על המצבים שהיא נמצאת בהם, על הרגשות, המחשבות, המשאלות והחלומות, היא המאפשרת לקוראים לפתח אמפטיה מחד ורצון למעורבות, קבלה ומוכנות לתת ולעזור, מאידך.
ספרה של מיה קלינגר-כהן, המבוסס על סיפור אמיתי, מלווה משפחה יהודית שנאלצה לברוח מביתה בעיר נובי-סאד שביוגוסלביה עם הכיבוש הגרמני. הם עברו ממקום למקום עד שמצאו מקום מסתור בכפר באלבניה שתושביו הקפידו לקיים את ה"בסה" – חוק הכבוד של האלבנים לפיו כל אלבני חייב לשמור על האורח שלו בכל דרך, אפילו במחיר סיכון חייו. ואכן בני הזוג שאירחו את המשפחה הוכרו ברבות הימים כחסידי אומות העולם – הראשונים מאלבניה.
סיפורה של לילינקה, המבוסס על זיכרונותיה של חמותה של המחברת, מתרחש ברוסיה הלבנה ובמרכזו הילדה יולה, אחיה ואמה הרופאה, שאינם יכולים לשוב ממחנה קיץ לביתם במינסק שנכבשה על ידי הגרמנים, ונודדים ברחבי ברית המועצות במשך ארבע שנים, תוך שהם – ובעיקר הילדה יולה – מנסים לאסוף פרטי מידע אודות גורלו של אבי המשפחה שגויס לצבא האדום ונעלם. האחות והאח מגלים תושייה ואומץ, לומדים להסתדר בעצמם כשאמם חולה או עובדת ונדרשים להסתגל בכל פעם למקום מגורים חדש. סיפורם נשזר בסיפורה של טלי, המספרת, תלמידת חטיבת ביניים בחולון, המתוודעת לקורות משפחתה בתקופת השואה.
שני הספרים כתובים בסגנון קל ומושך מאוד לקריאה, מלווים באיורים המושכים את העין ומאווררים את אווירת הסיפור, והם מעשירים את הקוראים במידע היסטורי ומחברים בין המלחמה הקשה ההיא לזוועות המלחמה הנוכחית ולתוצאותיה.
לתלמידי כיתות ה'-ט'.
בספרייה במס' ק 62.87 צי
בספרייה במס' מדף ב 26.6 לי
ספרו של זאבי, המדליסט האולימפי, מעמיד במרכזו ילדה בת 12 שמשתתפת בעידוד המאמן שלה, בתחרות אליפות הארץ בג'ודו.
הסיטואציה אינה קלה, ועליה להתמודד עם החששות, הלחצים והרצון לעמוד בציפיות של עצמה ושל סביבתה.
נועה מעוררת הזדהות והערכה דווקא משום שהניצחון אינו מושג בקלות.
בכך מעביר הסיפור מסרים נוספים של התמדה, נכונות להתאמץ, להאמין בעצמך וכן שבנות יכולות להשתתף ולהצליח בספורט תחרותי.
מנוקד, לתלמידי בית הספר היסודי.
בספרייה במס' מדף ז 12.2 נע
ספרים נוספים בנושא ספרות פמיניסטית תוכלו למצוא ברשימה שבאתר הספרייה:
https://www.dyellin.ac.il/sites/default/files/library/files/feminist-chi...
"הילדה שרצתה" מאת מאירה ברנע-גולדברג, איורים: רמי טל (כנרת, 2021)
יום המשפחה מספק הזדמנות לבחון איך השתנה הייצוג של משפחות ושל יחסי הורים וילדים בספרי הילדים לאורך השנים.
ההורים של היום המשתקפים בספרים רבים הם הורים עסוקים, מלאי רגשי אשמה ומבקשים את אהבת ילדיהם, המצטיירים כבוגרים ומתוחכמים.
גיבורת הספר הנוכחי רוצה לבקש משהו מהוריה, אך הם אינם מאפשרים לה לסיים את דבריה ומיד יוצאים לספק לה כל מה שתוכל לרצות ולבקש.
כך מתקבל סיפור משעשע הבנוי מהגזמה ואי הבנה, בו ההורים הופכים את הבית לאולם מופעים, לאצטדיון כדורגל, למסעדת גורמה, לספינה מלכותית ולחללית.
הילדה מעריכה את מאמציהם, מודה להם שהביאו אותה עד הלום ומציבה להם גבול ברור: "הפעם נעשה משהו אחר – אתם תקשיבו ואני אדבר..."
הסיום המפתיע מזכיר לכולנו עד כמה חום, אהבה ולכידות משפחתית הם הדבר החשוב והמהנה ביותר...
יום משפחה שמח!
לילדי גן חובה והכיתות הראשונות.
ספרים נוספים בנושא הורים וילדים תוכלו למצוא ברשימה שבאתר הספרייה:
https://www.dyellin.ac.il/.../images/horimfinaltable2021.pdf
בספרייה במס' מדף ב 92.06 יל
"אין מפלצות בעולם" מאת: יהודה רוזנטל, ידיעות ספרים, 2018.
תושבי עוטף עזה שוב נאלצו לסבול השבוע משריפות והלב איתם.
עלילת הרומן הגראפי המקומי הזה מתרחשת במושב בדרום הארץ, שבנוסף לפגיעת רקטות שנופלות מדי פעם בשדותיו, חקלאיו צריכים להתמודד עם פגעי טבע ועם החובות לבנקים.
אביו של עומרי, גיבור הסיפור, שהתייתם מאמו כשהיה בן חמש, לימד אותו שכשהוא עומד מול דבר מסובך ומפחיד עליו, לפרק אותו לחלקים ולמצוא פתרון לכל חלק בנפרד.
כך, אמר אבא, אפשר להכניע את ה"מפלצות" בעולמנו.
עומרי אוהב לפרק ולבנות מגרוטאות. כאשר הוא וחבריו שומעים שנחיל ארבה מתקדם לעבר המושב, הם בונים מטוס קטן, משלבים בעגלת ההמראה שלו מעין רקטות, מחברים מיכל ריסוס,
וברגע האמת, עומרי מצליח להמריא אתו ולהוכיח שגיבורי-על קיימים גם במושב קטן בדרום הארץ...
לתלמידי בית הספר היסודי בתקווה לקיץ שקט ובטוח!
בספרייה במס' מדף ר 34.88.27 אי
"כמו רוח מדבר" מאת: רוני גבעתי (ספרית פועלים, 2002)
מאבקם של הלומי הקרב לקבלת טיפול וסיוע, הביא להשמעת קולם של מי שאינם מוגדרים בחברה שלנו כגיבורים, למרות שהשתתפו במלחמות ובפעולות צבאיות.
אלה שחיים רוב הזמן בתחושת בדידות בתוך הסיוטים הרודפים אותם.
כדי להבין באמת את המשמעות של הלם קרב, צריך, כנראה, לחיות לצדו של פגוע כזה. שני ספרים לנוער עוסקים בנושא:
ספרה של רוני גבעתי משמיע את קולה של נערה מתבגרת, בת קיבוץ, שאביה סובל מהלם קרב מאז ששב מן המלחמה בסיני:
"מה מתרחש בראש שלך אני לא יודעת. כי אתה לא מספר. ומה שאמרה לי אימא, שזו תגובה שאחרי קרב, לא עוזר לי להבין. אני רק מבינה שאתה השתנית, ואתך גם אנחנו. כאילו כישוף רע הרדים אותך, ואנחנו מחפשות דרך להתיר אותו" (עמ' 8).
אסיף כותבת יומן אותו היא מפנה לאביה. היא מתארת את מה שעובר עליה, נזכרת בחוויות משותפות לה ולאביה מתקופות קודמות, מספרת על תגובותיו המסויטות של האב ועל תהליך התמודדותו ,ובתוך כך, חושפת קשר קרוב שנרקם בינה ובין נער גדול ממנה.
לבני ובנות 14-18.
ספרה של אורה קרופיק – "חברות עם שחר" (דני ספרים, 2013) פונה לבני 10-14.
עינת, גיבורת הספר, מחפשת את חברתה שנעלמה באופן פתאומי עם הוריה מביתם וניתקה קשר.
מרמזים שמגיעים אליה בהדרגה, גם מאדם חסר בית שחי על ספסל בשדרה, היא מבינה שהמשפחה עברה דירה.
בינתיים, גם חסר הבית נעלם ממקומו הקבוע, ואז היא שומעת מאביה שהוא מכיר אותו משירותם הצבאי, ושהאיש שפעל בגבורה במלחמה - סבל אחריה מהלם קרב והתחיל להתנהג באופן מוזר.
בסיום העלילה שני הנעלמים נמצאים ונחשף גם הקשר בין שתי ההיעלמויות. הלום הקרב מתגלה שוב כחבר נאמן שמוכן להתגייס לעזרת מי שנמצא בסכנה.
בספרייה במס' מדף ג 18.72 כמ
"אצטרובל ברוח" מאת: איילה פרץ, איורים: ספיר דנן, ספרי ניב, 2021
"איטה ידעה תמיד שמישהו הציל אותה. היא ידעה שהוא אהב אותה והיה לה כמו אבא".
כך נפתח הסיפור על חסיד אומות העולם טדאוש קובילקו, שהציל ילדה פעוטה, בתם של מכריו, שהושארה על ידי אמה במרתף הבית, רגע לפני שהאם נלקחה על ידי הנאצים עם שאר יהודי העיירה.
האם מצליחה להעביר פתק לטדאוש, אשר אוסף את התינוקת אל ביתו ומגדל אותה כאב יחד עם דודתה, כשהם חיים בזהות בדויה של משפחה נוצרית ועוברים לאורך המלחמה ממקום למקום.
בנוסף, סייע ליהודים רבים לברוח וסיפק מצרכי מזון לאחרים שהסתתרו.
זהו סיפור שבמרכזו ערכים חיוביים של אנושיות, אומץ, גבורה והקרבה, גם אם הסיפור האישי שמאחוריו הוא סיפור עצוב, מאחר שהקשר בין המציל והניצולות ניתק לאחר עלייתן של הילדה ודודתה לארץ בסיום המלחמה.
זהו גם סיפורה של איטה קלר בן חיים, שהייתה מרצה במכללת דוד ילין ונפטרה לפני שנתיים, ערב יום הולדתה ה-80.
רק בערוב ימיה הצליחה איטה ליצור קשר עם משפחתו של האיש שהציל אותה, ולהיחשף ליומן שכתב לאורך המלחמה.
את סיפור חייה כתבה איטה בעצמה בספרה "ובלבי חומה" (יד ושם, 2009) ובקובץ שיריה "פעמיים ילדה אותי אמי" (גוונים, 1996).
הספור "אצטרובל ברוח" שנכתב בידי כלתה של איטה, פונה לבני 5-9 וחושף אותם בצורה עדינה ורגישה לסיפור של הצלה, הכרת תודה וגילוי מאוחר של אירועי המלחמה באמצעות קריאה ביומן.
בספרייה במס' מדף פ 93.72 אצ
"וירג'יניה" מאת: דבורה נגבי (עם עובד, 2019)
לרבים מהצעירים של היום נראה טבעי שיש מנכ"ליות, שופטות, מדעניות, אסטרונאוטיות, לוחמות וכמובן סופרות.
אבל לא לפני הרבה זמן, כפי שתיארה וירג'יניה וולף בספרה הידוע "חדר משלך", לנשים לא הייתה זכות בחירה ואף לא זכות ללמוד ולהגיע לתואר אקדמי. הספרות הייתה גם היא תחום שנשלט על ידי יצירה, מו"לות וביקורת גברית.
הרומן הביוגרפי, מתאר את הסופרת מילדותה, דרך נעוריה ובגרותה, על רווקותה המאוחרת בניגוד למוסכמות התקופה, והתעקשותה לבחור בן זוג שיבין ללבה, יאפשר לה את מרחב המחייה שנזקקה לו, ויחלוק עמה את אהבת הספר, האמנות והתפיסות ההומאניות.
עלילת הספר מבליטה את מקומם של הרעיונות הפמיניסטיים והאירועים ההיסטוריים שהתרחשו והתפתחו סביבה (כגון צעדת הסופרג'יסטיות), והשפיעו על בחירותיה ועל כתיבתה.
ספר מרתק וממחיש תקופה, הכתוב בסגנון קולח וקל לקריאה - לתלמידי תיכון ולמבוגרים.
בספרייה: נ 22.3 וי
"הדב מרגיש לא טוב" מאת: קרמה וילסון, איורים: ג'ין צ'פמן (כנרת, 2009)
בימי קורונה אלה, כשבני משפחה כולל ילדי גן נאלצים להיכנס לבידוד, נושא הבריאות והמחלה, נמצא במרכז תשומת הלב.
לא קל להסביר לילדים קטנים מדוע אבא או אמא מסתגרים בחדר ואי אפשר להתקרב אליהם, גם אם השיח אודות קטיעת שרשראות ההדבקה נשמע מסביב.
סיפורו של הדוב הסובל מתסמיני מחלות החורף - האף סתום, הגרון כואב, חום גבוה, צמרמורת, קושי לנשום, חולשה ועייפות - כאילו נכתב בהזמנה: חבריו של הדב מתגייסים לטפל בו - מכינים מרק, מכסים בשמיכה, מלקטים עשבי מרפא, מכינים תה צמחים, מנקים, מסדרים, מעודדים, שרים, מלטפים ומשגיחים על החולה. הסיפור שבמרכזו ערכי חברות, אמפתיה, נתינה, ביקור חולים, שיתוף פעולה, אקטיביות וגם אהבת טבע יכול לסייע גם בהסבר בעיית ההדבקה. שכן, לאחר שהדוב מחלים ורוצה לצאת לשחק בחוץ, מתברר שהחברים מרגישים לא טוב. לצד המסר של עזרה הדדית, ניתן לדון גם בכללי הזהירות הנדרשים, כולל שמירת המרחק. הטקסט המחורז והאיורים המקסימים מזמינים לקרוא בספר, שחולק בעבר במסגרת ספריית פיג'מה לילדי הגנים בעברית ובערבית, שוב ושוב. רק בריאות!
בספרייה במס' מדף ו 53.7 דמ
סיפור של קסם" מאת: כריס קולפר (איורים: ברנדון דורמן, תרגום: ענבל מלכה, אריה ניר, 2020).
"הכול חושבים שהם חסינים מפני אפליה, עד שהיא מופנית נגדם" (עמ' 274), אומרת מדאם ודרברי, הפיה שהקימה בית ספר לצעירים העוסקים בקסם, לבריסטל, תלמידתה וגיבורת הספר.
ז'אנר הפנטזיה והפופולאריות של סיפורי פיות ומכשפות מגויסים בספר הזה להעברת מסרים של סובלנות וקבלה כלפי האחר והשונה, תוך הדגשת זכותו של כל אדם להיות מי שהוא ולממש את עצמו ואת יכולותיו. הסיפור האלגורי, שברובד הגלוי שלו מתאר ממלכה שבה קסם נחשב לעבירה שדינה מוות, וילדים שמגלים את יכולותיהם הקסומות מגורשים ממשפחותיהם ומוצאים את מקומם בבית הספר המיוחד, מכיל משפטי מפתח רבים, שנועדו לחזק את מי שחש מודר ומופלה ולעורר מודעות בקרב מי שנמנה על קבוצת המקובלים בחברה.
בני 10-15 ייהנו מסיפור פנטזיה קולח לקריאה, מלא דמיון, קסמים, מתח, חברות ושיח מתבגרים בנימה אירונית. הקוראים הבוגרים והרגישים שבהם עשויים להבין את הרמיזות לדחייה החברתית ולסטיגמות כלפי בעלי זהויות להט"ביות, שאינם נזכרים בספר בשום צורה מפורשת.
הספר מוקדש על ידי המחבר "לכל האנשים האמיצים שהעזו להיות הם עצמם בתקופה שלא קיבלה אותם". בזכותם יכול קולפר, המחבר הצעיר לממש את כישרונותיו כשחקן, זמר, סופר, ותסריטאי מצליח ומוערך וכפעיל חברתי למען זכויות הלהט"ב.
בספרייה במס' מדף ק 38.87 סי
אל תעזב! מאת ג'ין ויליס וטוני רוס, תרגום: מאירה פירון, טל מאי, 2004.
אני שונאת פרידות מאנשים קרובים ומוצאת את עצמי מנסה להימנע מסצנות פרידה בדרכים שונות...
לעומת זאת, הספר "אל תעזוב" אהוב עלי מאוד. הוא בנוי מדיאלוג בין אב שמלמד את בתו לרכב על אופניים ובין הבת, שמבקשת ממנו שימשיך לאחוז באופניים ולהקנות לה יציבות ותחושת ביטחון. הסיפור מסתיים בשחרור הדדי, כששני הצדדים חשים שבשלה השעה לכך.
שני האומנים שיצרו את הספר הזה מפליאים לשלב בין הטקסט התמציתי, אך הנוגע ללב, ובין התמונות הממחישות את הסיטואציה ואת התהליך שעוברות שתי הדמויות.
אז אם מוכרחים להיפרד - הספר הזה יכול להיות שימושי מאוד לכל גיל: ילדים, מתבגרים ומבוגרים.
ומזל, שמחברים לא מוכרחים להיפרד, וגם אם לא ניתן להתראות יום יום , אפשר לשמור על קשר במגוון דרכים!
בספרייה במס' מדף ו 53.59 אל
"זלמן" מאת רינת פרימו. איורים: עדי אלקין (אדם צעיר, 2020).
פעם היה מקובל לחשוב שאם "זה היה כתוב בעיתון" – הרי מדובר במידע עובדתי בדוק ובאמת לאמיתה.
מאז למדנו שגם אם נכון שהעיתונות ממלאת תפקיד מרכזי בחיי חברה – הרי יש לקרוא את הידיעות המופיעות בה בקריאה ביקורתית ולקחת בחשבון גם מי הכותב ומהן עמדותיו.
ספר הקומיקס הנוכחי מלווה רביעיית ילדים המנהלים את מערכת עיתון בית ספרם. סיפורם מלמד את הקוראים הצעירים על הפוליטיקה ועל יחסי הכוח שמעורבים בהכנת עיתון.
הוא מעלה שאלות כגון: איזה מחיר יכול להיות לפרסום אמת לא פופולארית? האם עיתון יכול להיות עצמאי כשהוא תלוי כלכלית בגופים המפרסמים בו?
איך משיגים ידיעות פיקנטיות המושכות קוראים? האם בכוחו של עיתון להשפיע על המציאות ולשנותה? איך אפשר לסייע לאנשים במצוקה באמצעות העיתון?
ספר מהנה, אקטואלי וחשוב לתלמידי בית הספר היסודי.
בספרייה במס' מדף פ 88.82 זל
המלצות של דר' רננה גרין-שוקרון מתפרסמות גם בעמוד הפייסבוק של הספרייה
לרשימות הביבליוגרפיות לחצו כאן