8:30 עד 12:30
13:30 עד 15:00
אם ברצונכם לעצב את דור העתיד, ממש בתחילת דרכו, לימודי חינוך לגיל הרך הם המקום בשבילכם! המסלול לחינוך לגיל הרך מכשיר גננים וגננות מקצועיים, בעלי כישורים חינוכיים וניהוליים.
ההכשרה לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך ותעודת הוראה בדוד ילין בנויה מלימודים תיאורטיים ועיוניים, לימודים סדנאיים וחווייתיים וכן מהתנסות מעשית המתקיימת בגני הילדים בעיר ובסביבותיה.
הגדרת המטרה החינוכית לפי סגל המסלול בדוד ילין היא עידוד וטיפוח של הלמידה וההתפתחות של כל ילד וילדה. טיפוח זה נעשה באמצעות בניית סביבה חינוכית מעניינת, מאתגרת ומותאמת להבדלים האינדיבידואלים מצד אחד, ולקבוצה כולה מצד אחר וכן מיצירת מערכות יחסים משמעותיות בין הגננת וילדי הגן, הגננת וצוות הגן והגננת והורי הגן.
ההנחה היא, כי סביבה חינוכית המעודדת למידה והתפתחות, ומעוררת סקרנות וחקרנות באווירה דמוקרטית וסובלנית עם כיבוד הזולת, תהיה תשתית מתאימה להסתגלות הפרט לחברה בעתיד.
על פי המודל האקולוגי-התפתחותי, מושג הסביבה החינוכית כולל לא רק את קבוצת הילדים והילדות, אלא מתייחס גם למערכות האחרות המשפיעות על התפתחותם ועל רווחתם, כמו הקהילה התרבותית, המשפחה והקשר עם ההורים, עבודת הצוות בגן וקשר עם שירותים בקהילה.
אי לכך, הידע התאורטי והמעשי בתכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך הגיל הרך מורכב מדיסציפלינות שונות כמו פסיכולוגיה התפתחותית, חינוך וסוציולוגיה וגם מתחומי המדע, האמנות והספרות.
רוצים לשמוע עוד? נשמח לשמוע מכם!
תכנית לימודי תואר בחינוך לגיל הרך מורכבת מלימודי חינוך והכשרה להוראה, לימודי החוג לגיל הרך ומלימודי שלוש חטיבות לימודיות נוספות. כל חטיבה היא בת 10 ש"ש:
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) |
---|---|
לימודי חינוך והוראה | 12 ש"ש |
דיסציפלינה: | 56 ש"ש |
הכשרה קלינית | 18 ש"ש |
לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש) | 4 ש"ש |
סה"כ | 90 ש"ש |
תוכנית ההכשרה של תואר ראשון בחינוך לגיל הרך מדגישה את חשיבות ההתנסות המעשית, החל משנת הלימודים הראשונה. זאת מתוך הבנה כי אי אפשר ללמוד על ילדים וילדות בגיל הרך, על התנהגותם, התפתחותם, דרכי הלמידה שלהם, כישוריהם ורגשותיהם, מבלי להימצא בקרבתם.
התנסות מעשית זו מלווה בהדרכה אישית וקבוצתית. השנה הרביעית במסלול לתואר ראשון בחינוך הגיל הרך היא שנת התמחות (סטאז'). על פי דרישות משרד החינוך, בשנה זו, בנוסף להשלמת החובות האקדמיים לתואר בחינוך, יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות לצאת לשנת התמחות בשטח.
אצלנו בדוד ילין מאמינים במחנך ובמחנכת, ביכולתם ללמוד, לשתף ולהשתתף, ליהנות מחוויית הלימוד ומהדרך לשם.
האומנות הרגש והחוויה – הכוחות המניעים חינוך ולמידה
מסלול ההכשרה לגיל הרך בשיתוף עם המכון להכשרה ומחקר בחינוך ולדורף, מציעה תכנית ייחודית המשלבת תואר ראשון בחינוך, תעודת הוראה לגיל הרך לגילאי לידה עד שש ותעודת לימודי חינוך ולדורף.
התuכנית כוללת לימודי הכשרה בגיל הרך ובנוסף לימודי הכשרה בחינוך ולדורף, במסגרתה יוכלו המבקשים לפגוש גישה יצירתית ושלמה לחינוך. ההכשרה מתבססת על קידום ההתפתחות האישית של כל סטודנטית וסטודנט בהעמקה פילוסופית ורוחנית, זאת תוך פיתוח כלים להתבוננות מודעת ומועילה על התפתחותם של ילדים בגילאים שונים.
חלק חשוב בהכשרה עוסק בפעילות אומנותית בתחומים מגוונים: ציור ורישום, מוזיקה ושירה, דרמה ודיבור, אוריתמיה (אומנות תנועה אנתרופוסופית), פיסול ועיצוב בעץ ובחמר ומלאכת יד.
משך התכנית: ארבע שנים בסופן יוענק למסיימים תואר ראשון בחינוך B.Ed, תעודת הוראה לגיל הרך ותעודת סיום הכשרת ולדורף.
התuכנית משלבת תצפיות מרוכזות וההכשרה מעשית בגנים ממלכתיים וגנים הפועלים בגישת ולדורף.
צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
האתיקה המקצועית של מכשירות מחנכות ומחנכים לגיל הרך, מציינת את מכלול הערכים והעקרונות המנחים את עבודתן בהכשרת סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון בחינוך בגיל הרך. אימוץ התנהגות אתית היא מאבני היסוד לעבודה פרופסיונאלית.
לנו המכשירות, ישנה אחריות אתית כלפי הסטודנטיות והסטודנטים, מוסדות ההכשרה, מסגרות ההתנסות המעשית והצוות, עמיתים, הילדים והילדות, משפחותיהם, הקהילה, החברה, החינוך בכלל והחינוך בגיל הרך בפרט.
הקוד האתי הנוכחי הוא קובץ הצהרות שתפקידו להגן על קהילת הגיל הרך - סטודנטיות וסטודנטים, גננים וגננות, משפחות וכמובן הילדים והילדות במסגרות החינוכיות - מפני התנהגות שרירותית, כוחנית ופוגעת. הוא מציג סטנדרטים להתנהגות נאותה, מסייע בהתמודדות עם דילמות אתיות ועוזר להתמודד עם הפיתוי להפעיל שליטה וכוח, למצוא חן, ולהימנע מהתמודדות עם קשיים.
דילמה אתית מתעוררת כאשר קיימת התנגשות בין שני ערכים או יותר. למשל, טובת הילדה או טובת משפחתה, טובת הסטודנטית או קולגיאליות כלפי המדריכה. בדרך כלל פתרון הדילמה יתייחס לעוצמת הפגיעה (מי תיפגע יותר?) ולהיררכיה של הערכים – אחריות כלפי ילדים וילדות קודמת לאחריות כלפי הסטודנטים והסטודנטיות וכן הלאה על פי הסדר שמופיע להלן.
אנו מאמצות את המחויבות המרכזית של הטיפול והחינוך בגיל הרך להתפתחות בריאה ולשלומם ורווחתם של ילדים וילדות בגיל הרך ושל משפחותיהם. כל מה שאנו עושות בתפקידנו כמכשירות מכוון לקידום מחויבות אולטימטיבית זו. בנוסף לכך יש לנו אחריות כלפי הסטודנטים והסטודנטיות ואנו חותרות למצוא איזון בין המחויבות לתמוך ולטפח את הסטודנטיות והסטודנטים ובין המחויבות לספק מחנכים ומחנכות לגיל הרך המחויבים לקוד אתי ולמקצועיות גבוהה בעבודה עם ילדים וילדות בגיל הרך ועם משפחותיהם.
לא ניקח חלק ולא נתעלם מפרקטיקות (של סטודנטים וסטודנטיות, עמיתים, מוסד ההכשרה או מסגרות ההכשרה) שהינן מזיקות לילדים וילדות. אם נתקל בהתנהגות שאינה אתית במסגרת החינוכית בה משובצות סטודנטיות, נפנה לאחראים על המסגרת.
לא נאפשר לסטודנטית להשלים את תכנית ההכשרה אם תהיה בידינו הוכחה ישירה שהיא יכולה לסכן את שלומם הפיזי או הנפשי של ילדים וילדות.
ניתן לסטודנטיות ולסטודנטים סיכוי הוגן להצליח ונציע דרכים מגוונות להוכיח את יכולתן. נבטיח שהתכניות שלנו ישרתו מגוון סטודנטיות וסטודנטים ונקפיד להימנע מיחס מפלה הנובע מסטריאוטיפים שלנו או של אחרים על רקע תרבותי, דתי, לאומי, משפחתי או מיני. נכיר במגבלות של עצמנו לגבי הטיה (לטוב ולרע).
נכבד סודיות, נחלוק רק מידע הכרחי על הסטודנטית או הסטודנט, רק עם אלה שחייבים לדעת, ורק באמצעות ערוצים מקצועיים מתאימים. נלמד סטודנטיות וסטודנטים את חובתם המקצועית לכבד סודיות ולשמור על פרטיות הצוות, המשפחות והילדים והילדות שבמסגרת החינוכית.
נשבץ את הסטודנטיות והסטודנטים במקומות בהם הצוות מיומן לעבוד עם ילדים וילדות צעירים, והגננת המאמנת היא בעלת ניסיון והכשרה בהדרכתם, ובמידת האפשר ישקפו את הקהילות המגוונות בהן יעבדו הסטודנטיות והסטודנטים בעתיד.
נכבד את האחריות, המומחיות והפרספקטיבה של הצוות העובד במסגרות ההתנסות המעשית. נכיר בחשיבות התרומה של הצוות להתפתחות המקצועית של הסטודנטיות והסטודנטים.
יש לנו אחריות אישית ומקצועית לתרום לרמת תכנית ההכשרה ולאיכותה. נהיה מעורבות בפיתוח התכנית ובשכלול דרכי ההוראה.
נציג גישות שנויות במחלוקת בהגינות, באופן המביא בחשבון את קיומן של פרספקטיבות מנוגדות תוך הצגת ההטיות והדעות הקדומות שיש לנו.
נציע הדרכה והוראה רק בתחומים בהם אנו בקיאות ובעלות ניסיון.
נשתף פעולה עם עמיתות לקידום אינטרסים ונושאים מקצועיים, נשתף בניסיון ובידע, נעזור ונתמוך זו בזו, נכבד סודיות ונחלוק אינפורמציה אודות עמיתות רק במסגרות מתאימות במוסד ההכשרה. לא נחלוק אינפורמציה עם סטודנטים וסטודנטיות.
נעדכן באופן שוטף את הידע שלנו בתחום החינוך בגיל הרך, כך שנוכל להציג לסטודנטים ולסטודנטיות מידע מעודכן ומבוסס היטב. נחזק ונרחיב את בסיס הידע של החינוך לגיל הרך.
נהיה אמינות והגונות כשנספק המלצות לסטודנטיות ולסטודנטים המעוניינים להתקבל למקומות עבודה או להמשך לימודים.
נעורר את המודעות של בעלי ובעלות מקצוע אחרים, קובעי מדיניות והציבור בכלל לגבי חשיבות השנים המוקדמות, ההשפעה החיובית שיש לתכניות איכותיות בגיל הרך על החברה ועל עתידה וחשיבות ההכשרה והמקצוענות של העוסקות בגיל הרך על איכות התכניות.
ללומדים במסלול לחינוך לגיל הרך, בשנה א' בלבד, ישנה אפשרות לקבלת מענק מותנה ומלגת מפעל הפיס במסגרת המערך המסייע של משרד החינוך.
למידע נוסף אודות המערך המסייע של משרד החינוך לחצו כאן
בכל שאלה/בעיה יש לפנות לרכזת המלגות, אונית נאור במייל onitnaor@dyellin.ac.il או בטלפון : 02-6558108.