זכותו של כל סטודנט לבקש שינויים בכרטיס התאמות/ לערער על החלטת ועדת ההתאמות.
זכותו של כל סטודנט לבקש שינויים בכרטיס התאמות/ לערער על החלטת ועדת ההתאמות.
עליך למלא טופס בקשה חדש.
עליך לצרף לטופס הבקשה את כרטיס ההתאמות שלך כפי שמופיע בפורטל הסטודנט ומכתב המסביר את בקשתך לשינוי.
את הבקשה עליך להגיש למזכירות המרכז, בחדר ד' 400.
לאחר הגשת הטפסים והמסמכים למרכז, הם יועברו לדיון של ועדת ההתאמות.
כחודש לאחר מסירת הטפסים, יעודכן פורטל הסטודנט בהחלטת הוועדה.
באחריות הסטטודנט להיכנס לפורטל אישי, לצפות בכרטיס ההתאמות ולהדפיסו.
הסטודנט מחויב בהדפסת כרטיס ההתאמות.
קובץ הנחיות לצפיה והדפסת כרטיס התאמות
בנוסף, הסטודנט מחויב גם בהפעלת הכרטיס ההתאמות, מול מדור הבחינות, באמצעות הפורטל.
קובץ הנחיות להפעלת ההתאמות מול מדור הבחינות
סטודנטים שקבלו אישור להקראה/הקלדה יפעלו בנוסף, לפי הנחיות הבאות:
קובץ הנחיות לשימוש בהקראה ממוחשבת
קובץ הנחיות לשימוש בתוכנת הקראה בעברית ובאנגלית
קובץ הנחיות להקלדה במחשב
מימוש הזכאות להתאמות והפעלת הכרטיס ההתאמות צריכה להיעשות לפני כל תקופת ומועדי בחינות.
מועד סגירת המימוש הוא עד שלושה שבועות לפני מועדי הבחינה.
המחשב יסגר אוטומטית שלושה שבועות לפני מועדי הבחינה ולא ניתן יהיה להפעיל ולממש את הזכאות.
באחריות הסטודנט לעקוב אחר הפרסום של מדור בחינות בעניין הפעלת הכרטיס.
להציג תעודה מזהה עם תמונה. לתשומת לבכם: לא ניתן לשאול ספרים ללא תעודה.
סטודנט, מרצה, או עובד במכללה עם הצגת תעודה מזהה.
אפשר לשאול עד 15 ספרים בבת אחת, מתוכם 6 ספרי ילדים.
לא. חייבים לבוא לספרייה כדי להחזירו
כן. בכניסה לספרייה ניצב ארון להחזרת ספרים בשעות שהספרייה סגורה.
ספר מוזמן יחכה לקורא במחלקת ההשאלה במשך שלושה ימים מיום החזרתו לספרייה.
לאחר מכן יועבר הספר למזמין הבא או שיחזור למקומו הקבוע על המדף.
לא, בתנאי שישנו אישור רופא/מילואים התואמים את תאריכי האיחור.
לגשת לאחראית ההשאלה.
לגשת לדלפק ההשאלה, לקבל טפסים ולהפקיד פיקדון במזומן במדור שכר לימוד.
השאלת הספרים תתאפשר לאחר הפקדת הפיקדון עד לסיום כתיבת העבודה.
אפשר לשאול עד 6 ספרים בבת אחת.
לא. אפשר לצלם מתוך כתבי עת בתוך הספרייה
לא ניתן לשאול מילונים מחדר העיון.
אפשר רק לשאול את המילונים הנמצאים בדלפק ההשאלה.
אפשר לבדוק ע"י כניסה ל"כרטיס ספרייה" בקלדע.
יש להזדהות עם השם משתמש והסיסמא של הכניסה למערכת ההוראה שלכם ולמודל
מועד השאלת הספרים מתארך באופן אוטומטי במשך שנה מתאריך ההשאלה, מלבד הספרים היוצאים ללילה.
כאשר הספר מוזמן, הקורא מקבל הודעה על כך בדואר האלקטרוני.
הספרים היוצאים ללילה לא מוארכים באופן אוטומטי.
הספרים היוצאים לשלושה ימים, שבוע או שבועיים מוארכים כל עוד אין הזמנה, חסימה עקב קנס או סיום מנוי בספרייה.
הספרים מוארכים עד שנה מיום השאלתם. בתום שנה יש להחזירם לספרייה.
02-6558184
הלימודים במכינה הייעודית של המכללה לחינוך על שם דוד ילין בירושלים. נועדו לתלמידים
המעוניינים להתקבל למכללה להכשרת מורים אך עדיין אינם עומדים בקריטריון הקבלה ללימודי
התואר הראשון במכללה להכשרת מורים.
ניתן להתקבל ללימודים במכללה על סמך הקריטריונים הבאים:
יש לפנות למרכז לייעוץ ורישום לקבלת הסבר מפורט, בטלפון מס': 02-6558111
אם אינך עומד בתנאי הקבלה למסלול שבחרת, צור איתנו קשר ונשמח לסייע לך להתחיל את לימודיך.
ועדת הקבלה היא אחד מתנאי הקבלה למכללה. בוועדה יושבים אנשי מקצוע ממסלול הלימודים.
תוכן ועדת הקבלה:
החלטת הוועדה הינה תנאי קבלה ללימודים.
לתיאום מועד לוועדת קבלה יש לפנות ליחידה לייעוץ ורישום 02-6558111 או במייל rishum@dyellin.ac.il
שכר לימוד אוניברסיטאי. למסיימי שירות צבאי או שירות לאומי תינתן שנת לימודים חינם בהתאם לחוק הפריפריה.
לפניות בנושא שכר לימוד -
א'-ה' 9:30 - 12:30 ; 13:30 - 14:30
שעות מענה טלפוני: ימים א' - ה' 9:30 - 12:30
02-6558111 - שלוחה 3 ; dyslimud@dyellin.ac.il
מבחן יע"ל - מבחן מיון בעברית.
נבחנים בפסיכומטרי שלא בשפה העברית ו/או בעלי תעודת בגרות מבית ספר ששפת ההוראה בו אינה עברית יחויבו כתנאי לקבלתם לעבור מבחן יע"ל לבדיקת רמת הידע בעברית.
מידע נוסף על מבחן יע"ל
המכללה מתמחה בשילוב לימודים תאורטיים עם לימודים בעבודת שטח – במסגרות החינוך, על מנת לקבל את ההכשרה המיטבית. ההכשרה המעשית מתחילה ברוב המסלולים מהשנה הראשונה ללימודים.
ארבע שנים הכוללות שנת סטאז'.
כארבעה ימים בשבוע.
ניתן לבנות תוכנית אישית ולפרוס את ימי הלימוד בצורה שונה בכל אחת משנות הלימוד.
על מנת לשבצך לרמת אנגלית, יש להציג ליחידת הייעוץ ורישום במייל rishum@dyellin.ac.il ציון כניסה שהתקבל במבחן אמיר/אמיר"ם/פסיכומטרי.
השיבוץ יעשה על ידי גב' ברסלאו רונית eap@dyellin.ac.il
סטודנטים הלומדים במכללת דוד ילין רשאים לקבל הפנייה מדיקנט הסטודנטים במכללה, למעונות האוניברסיטה העברית בהר הצופים.
המעונות החדשים של מכללת עזיראלי במרחק נגיעה ממכללת דוד ילין.
ניתן להירשם אצל אונית בדיקנט:02-6558108 ; onitnaor@dyellin.ac.il
אפשרות נוספת, ניתן לשכור דירות עם שותפים באזור בית הכרם. בשכונה ישנה אווירה סטודנטיאלית.
את האישור ללימודים ניתן לראות בפורטל הסטודנט.
במכללת דוד ילין קיים מרכז 'אתגר' - תמיכה וסיוע לסטודנטים לקויי למידה
כתובת המכללה - מעגל בית המדרש 7, ירושלים.
ניתן להגיע ברכבת מהתחנה המרכזית ולרדת בתחנת החלוץ.
למגיעים ברכב, ניתן לחנות ברחוב "בית הכרם" בתשלום.
תוכנית לימודים זו מקנה ידע במדע הנקרא ניתוח התנהגות יישומי והפילוסופיה עליה הוא מושתת. ניתוח התנהגות יישומי הינו מדע המתמקד בהבנה ושיפור של התנהגות האדם. זוהי דיסציפלינה במדעי הטבע אשר צמחה מן הפסיכולוגיה ההתנהגותית ואשר חותרת להבנה כיצד גורמים הסביבתיים, ביולוגיים, פרמקולוגיים ואחרים משפיעים על התנהגותם של בני אדם.
ניתוח התנהגות יישומי כפרקטיקה קלינית מתמקד בשיפור תפקודם של פעוטות, ילדים, בני נוער ומבוגרים ונמצא כאחד היעילים בטיפול בהתנהגויות חשובות חברתית בתחומים שונים כגון חינוך וקשיי התנהגות, טיפול בלקויות והפרעות שונות כגון הפרעות על הרצף האוטיסטי ולקויות קשב וריכוז, שימוש בחומרים אסורים, אורח חיים בריא ועוד.
תוכנית הלימודים מורכבת מ 12 קורסים המקנים ידע בתחום הדעת של ניתוח התנהגות יישומי. למשתלמים בתוכנית יתאפשר להרחיב את לימודיהם במסלולי הרחבה (בתשלום נוסף). החל מן השנה השנייה ללימודים מתחילה גם ההתנסות המעשית המרוכזת והמפוקחת של 500 שעות.
תוכנית הלימודים העיוניים מתקיימת לאורך שלושה סמסטרים (סתיו, אביב וסתיו), בימי רביעי, בין השעות 8:30 – 15:30 (יתכנו שינויים). התוכנית נלמדת במתכונת היברידית. כמו כן מספר קורסים ילמדו במתכונת מקוונת או משולבת בשעות הערב (כל משתלם מביתו). לימודי הרחבה (בתשלום נוסף) עשויים להתפרס על ימות השבוע האחרים ודורשים תיאום מערכת מראש על ידי המשתלם.
בעלי תואר ראשון לפחות בחינוך ובתחומים משיקים כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ייעוץ חינוכי, ענפי הטיפול השונים (ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ועוד), מדעי החברה, מדעי ההתנהגות, הנדסה ורפואה. בעלי תארים מתחומים אחרים (לדוגמה, אנתרופולוגיה, מדעי מחשב, ארכיאולוגיה) יגישו פנייה לוועדת חריגים.
כן, מלווה בהצהרה כי המועמד יסיים את לימודי התואר הראשון טרם סיום תוכנית הלימודים בניתוח התנהגות יישומי. ככלל, לא תוענק תעודת סיום לימודי ניתוח התנהגות יישומי ללא הצגת אישור סיום תואר במהלך הסמסטר האחרון ללימודי התוכנית.
במילים אחרות, מועמד שסיים את התואר הראשון לאחר סיום לימודי ניתוח התנהגות יישומי לא יקבל תעודה על לימודיו, גם לא רטרואקטיבית.
התוכנית איננה ממוקדת או מכוונת לאוכלוסיות ייחודיות. מדע ניתוח התנהגות יישומי עוסק בכל התנהגות באשר היא, ובכל מתנהג באשר הוא. במהלך התוכנית ייעשו קישורים ויישומים של עקרונות והליכים התנהגותיים לאוכלוסיות שונות על פי צרכיהן ומאפייניהן. יינתנו דוגמאות רבות ממחקר ומעבודות חינוכיות ותראפויטיות עם ילדים בגיל הרך עד בוגרים ומבוגרים, מאוכלוסיות עם עיכובים התפתחותיים ולקויות אינטלקטואליות, דרך אוכלוסיות עם לקויות למידה ועד לאוכלוסיות עם התפתחות אורגנית תקינה אך המאופיינים עם לקויות למידה, לקויות רגשיות או הפרעות התנהגות.
לתוכנית מספר מרכיבים ייחודיים. ראשית, התוכנית מאפשרת לימודי הרחבה המרחיבים את לימודי הבסיס בניתוח התנהגות יישומי. הרחבה זו הינה אופציונלית וכרוכה בתשלום נפרד. המסיימים הרחבה מקבלים תעודה המעידה על ההתמקצעות הספציפית כחלק מלימודי התעודה.
שנית, התוכנית מוצעת על ידי מגוון אנשי סגל בעלי ידע נרחב וניסיון עשיר בעיסוק בניתוח התנהגות יישומי בתפקידים קליניים, תפקידי הדרכה והובלת צוותים ואף ביצירת והפצת ידע מחקרי ומקצועי בבמות בינלאומיות ולאומיות שפיטות. בין אנשי הסגל כאלו המגיעים מתחומי, ניתוח התנהגות, פסיכולוגיה, הוראה וחינוך מיוחד, מנהל ומדיניות בחינוך ועוד. אנשי הסגל רובם ככולם עובדים במסגרות שטח שונות כגון בתי ספר ומתי"אות משרד החינוך, מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובהדרכות וטיפולים בקרב משפחות והורים לילדים עם או בלי צרכים מיוחדים.
(עשויים לחול שינויים)
ד"ר שירי אייבזו (BCBA-D, המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין), ראשת התוכנית, מרצה וחוקרת בתחומי הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות
יפית שמואל, רכזת מקצועית של התוכנית, מנתחת התנהגות במשרד החינוך ומורה לחינוך מיוחד מורכב.
הדס חכם (BCBA), מנתחת התנהגות במשרד החינוך, רכזת פרקטיקום
אבנר פרידלין (BCBA), מנתח התנהגות
הדס מונצ'יק גרינברג (BCBA, מתי"א חולון), מנתחת התנהגות במשרד החינוך
סבין לוי, מנתחת התנהגות במשרד החינוך
רונית קנקזיל-מימון (מתי"א חולון-אזור), מנתחת התנהגות במשרד החינוך ומורה לחינוך מיוחד
קרן סמואל מגל (BCBA), מנתחת התנהגות מתמחה באוטיזם ומרצה (מכללת דוד ילין, אוניברסיטת בר אילן)
מסלולי ההרחבה הן אפשרויות הרחבת ידע בתחומים ספציפיים: חינוך מיוחד, משפחה, לקויות מורכבות והגיל הרך. מסלולים אלו מיועדים לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע בתחומי הדעת המוצעים, ולעסוק בעתיד בעבודה עם אוכלוסיות או גילאים ייחודיים ולאלו שלא רכשו ידע רחב בתחומים המוצעים במהלך לימודי התואר הראשון או השני שלהם. ניסיוננו מראה כי ככל שהידע בתחומי חינוך וטיפול, פסיכולוגיה והתפתחות האדם רחב יותר, כך המשתתפים בתוכנית מצליחים לעשות שילוב טוב יותר בין הידע ההתנהגותי לבסיסי הידע האחרים והופכים לאנשי מקצוע עם הבנה מעמיקה ומקיפה יותר. קורסי ההרחבה אינם חלק מתוכנית הלימודים בניתוח התנהגות ואינם חלק מחייב ממנה. הם מוצעים כהרחבה למעוניינים, וכרוכים בתשלום נפרד.
בוגרי תוכנית לניתוח התנהגות משתלבים במגזרי עבודה ציבוריים (לדוגמה מערכות חינוך) או פרטיים (לדוגמה תכניות ביתיות למשפחות וילדים בעלי התנהגויות מאתגרות) כמנתחי התנהגות העוסקים בבניית, יישום ופיקוח על תכניות התערבות התנהגותיות.
כן. תוכנית הלימודים כוללת התנסות מעשית מרוכזת מפוקחת של 500 שעות בליווי והדרכה. התנסות זו מתקיימת על פי דרישות הגוף המסמיך הבינלאומי וכן על פי דרישות מקומיות. למעוניינים בשעות התנסות רבות יותר, יוכלו להירשם בשנים עתידיות ליחידות התנסויות מעשית נוספות של 500 שעות.
את ההתנסות המעשית ניתן לבצע בכל מסגרת המאפשרת הפעלה של תכניות התנהגותיות עם בני אדם. על המשתלמים למצוא מסגרות התנסות מתאימות. במידת האפשר, צוות התוכנית יסייע במציאת מסגרות שכאלו למי שזקוק.
ההתנסות בשדה כוללת תרגול של מיומנויות קליניות בניתוח התנהגות כגון הערכה תפקודית, הגדרת התנהגויות לטיפול, בניית תוכנית התערבות, הכנת פרוטוקולים ליישום הליכי התערבות, התנסות בעבודה פרטנית עם ילדים/הורים, מתן הדרכה לצוותים. במהלך ההתנסות השבועית המונחה מקבל שתי שעות הנחיה בשבוע הכלולות בסך שעות ההתנסות השבועיות.
מידי שבוע יש לצבור 20 שעות התנסות שבועיות לאורך 2 סמסטרים בשנה ב'. ההתנסות דורשות לפחות יומיים נוספים מעבר ליום הלימודים בשנה ב. חלק מן השעות מתקיים בהכנה תכנון והערכה של תוכנית ההתערבות מחוץ לסביבת ההתנסות, וחלק מן השעות בעבודה ישירה בסביבת ההתנסות, (למשך 4-6 שעות בשבוע).
לא.
על מנת לסיים את התוכנית בהצלחה נדרשות עוד מספר שעות במהלך השבוע ללמידה עצמית הכוללת קריאה, הכנה לבחנים וביצוע המטלות השונות. לא ניתן לצלוח את התוכנית מבלי להשקיע זמן ולמידה נוספת מעבר ליום הלימודים הרשמי.
בהחלט כן. יש המשווים את האתגר בלמידת ניתוח התנהגות יישומי כלמידה של שפה חדשה. בחלק מן הקורסים מתקיימים מבדקים מדי שבוע על פרקי קריאה שבועיים, זאת על מנת לאפשר
למשתלמים ללמוד תכנים חדשים בחלקים קטנים ובהצלחה. במילים אחרות, המשתלמים מתבקשים להפגין ידע וידע זה מוערך באופן תכוף לאורך כל תוכנית הלימודים.
בהחלט כן. ענף ניתוח התנהגות יישומי הינו חדש יחסית והספרות בעברית בתחום זה הינה מוגבלת. זאת בעוד שהספרות באנגלית רחבה מאוד, ענפה, מקיפה ועדכנית. בנוסף, כחלק מהלימת התוכנית לדרישות הארגון המסמיך הבינלאומי בניתוח התנהגות, התוכנית נלמדת באופן צמוד לרשימת המטלות העדכנית (Task List 5) ולספרות באנגלית המקנה את כל הידע הדרוש. ישנה קריאה של כפרק או שניים באנגלית בכל שבוע. התוכנית ממליצה בחום לרכוש את ספרי הקורסים הנדרשים המכילים את כל תורת הענף.
מעבר לזמן הדרוש במהלך השבוע לקריאה והכנה למבדקי ידע, על הנרשמים לתוכנית להיות בעלי יכולת קריאה והבנה טובה באנגלית, התמצאות באינטרנט, ויכולת אופיס (מחשב) טובות, בעיקר וורד ואקסל. כל משתלם יידרש לקנות את ספר התוכנית מיד עם קבלתו אליה, וכן תועבר אליו בהמשך רשימת ספרי קורסים נוספים לרכישה בהמשך.
בוגר תוכנית הלימודים והפרקטיקום יקבל תעודת סיום בניתוח התנהגות יישומי עם התנסות מפוקחת מרוכזת 500 שעות. בוגרי מסלול הרחבה יקבלו תעודה המעידה על הרחבת הידע הייחודית שרכשו.
כן. לימודי ניתוח התנהגות מוכרים בקרן השבתון וכן לאופק חדש ועוז לתמורה בכפוף להקצאות משרד החינוך.
כן. התוכנית מאומתת על ידי הארגון הבינלאומי לניתוח התנהגות (Association for Behavior Analysis International) במסלולים לבעלי תואר ראשון (BCaBA) ולבעלי תואר שני (BCBA).
עד לשנת 2022 הייתה אפשרות לגשת למבחני הסמכה שנערכים ומפוקחים על ידי הלשכה הבינלאומית להסמכת מנתחי התנהגות. החל מ 2022 לא ניתן לגשת למבחנים אלו מחוץ למדינת צפון אמריקה וקנדה. בישראל טרם כוננו מבחני הסמכה למקצוע אם כי ישנה סבירות שבעתיד מנתח התנהגות יידרש לגשת לבחינת הסמכה ישראלית, שאיננה קשורה לתוכנית הלימודים בה למד.
לא. תעודת הסיום מציינת כי הבוגר סיים לימודי ניתוח התנהגות עם התנסות מעשית מרוכזת ומפוקחת. אם וכאשר יתקיימו מבחני הסמכה בישראל, לא יהיה קשר בינם ובין תוכנית ההכשרה.
לא. כרגע לא נדרשת הסמכה בינלאומית לשם עיסוק בניתוח התנהגות יישומי בישראל ואין מבחני הסמכה ישראלים. יחד עם זאת, בישראל פועלת ועדת רגולציה המקדמת מבחן הסמכה ישראלי, ובעתיד יעודכנו הדרישות מסטודנטים לבצעו.
There are four sessions offered per class day (Tuesdays, 09:00-15:45, with breaks), each consisting of two academic hours, hence 8 credit hours. This works out to approximately 204 academic hours of instruction over two semesters.
המסלול מגדיר את שכבת גיל התלמידים שהסטודנט/ית עתיד/ה ללמד.
ההתמחות מגדירה את תחום הדעת שהסטודנט/ית רוצה להתמחות בו.
כל סטודנט/ית חייב/ת לבחור גם מסלול וגם התמחות.
כל סטודנט/ית במכללה משתייך הן למסלול והן לחוג התמחות.
לדוגמה: מסלול גננות. החוג המובנה במסלול הוא הגיל הרך, ובנוסף הלומדים במסלול זה חייבים בהתמחות כוללת המורכבת משלוש חטיבות.
דוגמה נוספת: במסלול על-יסודי חייבים הסטודנטים לבחור שתי התמחויות (להוציא התמחות מורחבת במתמטיקה או במדעי הטבע).
בשנתונט ניתן למצוא את מבנה תוכנית הלימודים של כל מסלול במכללה במשך ארבע שנות לימוד.
בתוכנית הלימודים מפורטים מהם הקורסים שצריך ללמוד בכל שנה ושנה.
כן. פטור באנגלית הוא דרישת חובה בלימודי תואר ראשון ויש להגיע אליו עד סוף שנה ב'. ניתן להגיע לפטור באנגלית בשתי דרכים:
קורסי האנגלית במכללה נלמדים ברמות שונות והשיבוץ לקורסים נעשה על פי תוצאות מבחני אמי"ר/אמיר"ם/פסיכומטרי.
שינויים במערכת ניתן יהיה לבצע עד שלושה שבועות לאחר פתיחת שנה"ל באמצעות המערכת באינטרנט.
כל קורס אליו נרשם הסטודנט לשנה"ל ולא נלמד, ולא בוטל עד סוף תקופת השינויים (שלושה שבעות מפתיחת שנה"ל) יופיע וישוקלל בגיליון הציונים עם הדיווח "נכשל".
שכר הלימוד נקבע על-ידי משרד החינוך.
גובה שכר הלימוד והתשלומים הנלווים מפורטים בתקנון שכר הלימוד הנשלח לכל הסטודנטים, יחד עם כל החומר השייך להסדר הכספי.
בנוסף לשכר הלימוד, על כל סטודנט לשלם תשלומים נלווים בגין שירותים שונים, כמפורט בתקנון שכר הלימוד.
מודל היא מערכת למידה מקוונת שבה ניתן לראות את כל הקורסים אליהם הסטודנט/ית רשום/רשומה, הודעות מהמרצים, חומרי לימוד הקשורים לקורס ועוד.
במכללה קיים "מרכז אתגר", אשר ניתן למצוא בו מגוון שירותים שמטרתם להעניק תמיכה והעצמה לסטודנטים עם צרכים מיוחדים (סטודנטים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב, מוגבלויות פיזיות, מוגבלויות חושיות, מתמודדים נפשית ובעלי בעיות בריאותיות) במהלך לימודיהם האקדמיים.
ניתן לפנות למרכז המחשוב של המכללה באמצעות טלפון, מייל או טופס פנייה.
תוכנית לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך מתאימה כמו כפפה ליד למי שעובד או עובדת במסגרות לגיל הרך (גנים, מעונות וכו’), ומגיעה עם ניסיון רב ועם דילמות שעולות בעבודה היומיומית מהשטח.
הלימודים בתוכנית הם הזדמנות לגבש ידע מחקרי עדכני ביחד עם ידע יישומי, במגוון תחומים: פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית ופסיכולוגיה ארגונית, נוירולוגיה ונוירו-פדגוגיה, חינוך מיוחד, ביבליותרפיה ועוד.
מיומנויות להדרכת צוות ולפתרון משברים בצוות וביחסים עם הורים; מיומנויות להתמודדות עם ילדים מאתגרים המתקשים במציאת מקומם בקבוצה; מיומנויות לשימוש בבובות פרסונה להובלת תהליכים חברתיים בקרב הילדים בגן.
לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך מיועדים למי שעובדים במערכת החינוך לגיל הרך.
כיום נדרש לפחות תואר שני כדי להתקדם לתפקידי הדרכה ופיקוח – הן בגנים, והן במעונות לגילאי 0-3 (שעברו למשרד החינוך). מעבר לעצם תואר הנדרש, הקורסים השונים מספקים ידע עדכני בנושאים קריטיים, וכן כלים להדרכה ולניהול של הצוות.
גם למי שמבקשת להמשיך לעבוד ישירות עם ילדים, ואינה מחפשת בהכרח קידום בתפקיד – התוכנית מספקת ידע וכלים, שתורמים לחשיבה ביקורתית מבוססת-מחקר, וכן לביטחון עצמי ותחושת-מסוגלות בהתמודדות עם ההיבטים היותר מורכבים ומאתגרים בעבודה במסגרות לגיל הרך.
התוכנית ללימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך פונה לגננות (בעלות ותק ל לפחות 3 שנים), וכן למדריכות ומנהלות במעונות, במשפחתונים ובתוכניות התערבות לילדים בגיל הרך.
כגננת ותיקה את "בחברה טובה", ותמצאי עוד נשים כמוך בתוכנית הלימודים לתואר שני בחינוך לגיל הרך. עם זאת, למדנו מניסיוננו שדווקא החזרה לספסל לימודים מעוררת אנרגיה ועניין. מרבית הסטודנטיות הלומדות בתוכנית אינן בשבתון, ומסתדרות היטב. אדרבה, הן מביאות דוגמאות מהעבודה היומיומית, ונעזרות בתצפיות שלהן מיום האתמול לעיבוד חוויות הלמידה. כמובן שהתשובה על שאלה הזו היא אישית, וכל אחת שמבקשת להירשם יודעת מה היא מסוגלת ומה מתאים לה. נשמח להקשיב ולעזור לך בהתלבטות אישית זו או אחרת.
היתרון הייחודי במסגרת לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך הוא ללא ספק בתמהיל הקורסים שהתוכנית מציעה.
הדגש אצלנו הוא בקורסים שמתמקדים בסוגיות רגשיות-חברתיות – הן בעבודה הישירה עם ילדים, והן בעבודה עם המבוגרים בסביבת הגן והמעון (הורים, צוות).
ביחד, הקורסים מצטברים לגוף ידע משמעותי, שמספק מענה לשאלות הכי בוערות שמעסיקות גננות, מנהלות, מפקחות ומדריכות לגיל הרך.
במסגרת לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך נלמדים קורסים ייחודיים כגון:
"ניתוח התנהגות", "עקרונות הCBT ופסיכולוגיה חיובית", "מניעת אלימות ופיתוח כישורים חברתיים", "ילדים עם קשיי הסתגלות למסגרת" – קורסים המתבוננים מכיוונים שונים על ההתמודדות היומיומית שיש לא.נשי מקצוע בגיל הרך עם ילדים עם בעיות התנהגות, ילדים מופנמים ועצורים הנוטים לחרדה מוגברת, הפרעות אכילה בילדות המוקדמת, אילמות סלקטיבית, בעיות קשב וקשיים נוספים של ילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך. קורסים אלה מצטרפים לקורס נוסף "מצבי משבר, אבדן ואבל בגיל הרך", ולקורס "מיניות בגיל הרך ומוגנות מינית", שתורמים ידע על קשיים טיפוסיים נוספים בגיל הרך.
קורס "ביבליותרפיה לגננות: עבודה עם טקסט רגשי בגן" מלמד את עקרונות הביבליותרפיה וכיצד ניתן ליישמם בעבודת הגננת.
שני קורסים "ניהול היחסים בין המבוגרים בסביבת הגן" ו"הדרכה במסגרות לגיל הרך – עקרונות ודילמות" – עוסקים בניהול משברים בקרב המבוגרים במסגרת החינוכית לגיל הרך, ובכלים להובלת צוות ולהדרכת צוות (supervision).
קורס "אוריינות חברתית בגיל הרך" עוסק בשאלות: מתי ילדים מתחילים להבין לאיזו קבוצה חברתית הם משתייכים? איזה מסרים מועברים לילדים כבר בגיל הרך על סוגיות מרכזיות בחברה הישראלית? האם קיימת גזענות כבר בגיל הרך, ואיך ניתן למנוע זאת?
לא לומדים רק על אשפה, מיחזור, ופלסטיק.
כן לומדים את בסיס הסיפור של אנושות שהביאה על עצמה מקבץ משברים סביבתיים, חברתיים, כלכליים, מוסריים ובריאותיים שטרם ידענו כמוהם.
כן לומדים את בסיסי הידע, המיומנויות והערכים באמצעותם נוכל לפעול כיזמים וכמחנכים מתקני עולם אמתיים, בעלי יכולת מעשית משמעותית לפעול לתיקון השבר הסביבתי – חברתי של העידן הזה, ולהבטיח לילדינו סיכוי לקיום ראוי על הפלנטה.
לכל מי ששאלת הקיימות בוערת בנפשו.
לכל מי שהחליטו שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ולראות את העולם מתכסה בזבל, את מפלס הימים עולה, את סופות האבק בקיץ, את הפליטים נודדים ממקום למקום, ואת ילדינו תקועים עם האף בטלפונים הניידים.
ובפועל:
למורים בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה בכל תחומי הדעת.
לבעלי תואר ראשון שאינם מורים, במסלול מייחודי המשלב לימודי מוסמך והכשרה לתעודת הוראה.
יום בשבוע במשך שנתיים (ימי ג').
לעיתים נפגשים פנים אל פנים, לעיתים לומדים מרחוק, ולעיתים (קרובות) יוצאים לימי סיור מרתקים.
תמיד מגוון, מעניין, וממוקד ביצירת חינוך לקיימות מיטיבה, אופטימית ומספקת!
"קיימות" מאגדת בתוכה הרבה תחומי דעת ומיומנויות מעשיות. לכן קיבצנו בתכנית 11 מרצים מומחים הפורשים לפניכם את תפיסת הקיימות לרוחבה ולעומקה. ממשבר האקלים ועד יזמות בקיימות, מאמנות ופילוסופיה ועד לחקלאות וגיאולוגיה, מלמידה מחוץ לכיתה ועד המגוון הביולוגי, משיטות מחקר בשדה ועד מיומנויות תקשורת וניהול קונפליקטים, וכן הלאה. יחדיו אנו בונים אתכם, הסטודנטים, את הסיפור השלם של חינוך לקיימות ומכשירים אתכם להיות מתקני עולם אמיתיים.
במערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות.
בגני ילדים ובבתי ספר, ברשויות מקומיות ובארגוני החברה האזרחית.
בכל מקום שמבין שקיימות היא הסיפור של העידן שלנו.
תוכנית זו היא אחת התוכניות המדויקות ביותר למורים במערכת. בתוכנית רוכשים ידע וכלים לאיתור ולטיפול בתלמידים עם לקות למידה ועם קשיי התנהגות.
בכיתות ההטרוגניות היום, זה הידע שהמורים זקוקים לו בעיקר. בוגרי התוכנית מעידים על שינוי משמעותי שחל בעבודתם, ולא רק מהבחינה המקצועית, אלא גם הרגשית – הם מרגישים מסוגלים להתמודד עם קשיים בכיתות שלהם בזכות הידע ומצע הכלים שרכשו ומרגישים שיפור גדול במוטיבציה ובחדוות ההוראה.
הלימודים במסגרת לימודי תואר שני ב"שילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות" כוללים קורסים השייכים לליבת ההתמחות בתחומי הלמידה, הקוגניציה, הרגש וההתנהגות, חלקם ייחודיים וחדשניים בארץ!
כל הקורסים משלבים בין ידע תיאורטי לבין כלים מעשיים:
בתחום הלמידה:
בתחום הקוגניטיבי:
בתחום הרגשי:
בתחום ההתנהגות:
בנוסף, במסגרת הלימודים, כותבים הסטודנטים עבודה סמינריונית בה הם חוקרים לעומק תחום אחד לבחירתם (4 נ"ז) וכותבים עבודת גמר מחקרית המבוססת על פרקטיקום במסגרת ההוראה (6 נ"ז) ולומדים קורסים בשיטות מחקר – כמותי ואיכותי – התומכים בביצוע מחקרים אלה ומקדמים את הבוגרים שלנו למעמד של מורים חוקרים!
כן!
בוגרי התואר מקבלים:
"השלמה קלינית":
אנחנו מאפשרים לבוגרינו להתנסות בכלים שנלמדו במהלך התואר במסגרתם החינוכית בליווי קורס והדרכה מקצועית. הדבר מהווה השלמה קלינית ללימודי התואר ומזכה את הבוגרים בתעודת הוראה מותאמת.
ניתן להשלים התנסות קלינית זו בסמסטר ב' של השנה השניה או שנה לאחר סיום התואר בלמידה מרחוק, בשילוב טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת הדרכה ומשוב.
השלמה זו היא קורס קליני בפני עצמו, המתאפשר בתנאים אלה לבוגרי התואר שלנו בלבד, אך הוא לא חלק ממסגרת לימודי התואר, וכרוך בהרשמה נפרדת.
תואר זה כולל ידע קריטי למורים במערכת ופותח בפני הבוגרים שלנו דלתות רבות: מתלי"ם (מורים מערכים ומקדמים תפקודי למידה במערכת), רכזי שילוב, מדריכי מורים בתחום השילוב ולקויות הלמידה, תפקידי מפתח בתחום ההתנהגות ובתחום ניהול התנהגות ארגונית.
כן. הלימודים הרחבים והעמוקים שמקנה התואר בתחומי לקות הלמידה וקשיי ההתנהגות מאפשרים לעבוד עם תלמידים באופן פרטי ולקדמם בלמידה, תוך זיהוי מקור הקושי והתאמת התערבות מדוייקת.
ניהול התנהגות ארגונית הוא תחום דעת העוסק בהחלת עקרונות התנהגותיים בסביבות ארגוניות בעבודה עם יחידים או קבוצות. הקורס עוסק בהכרות עם תחום הדעת, מקורו, עקרונותיו הבסיסיים ותרומתו למערכת החינוכית. בקורס מכירים הסטודנטים כלי אבחון מרכזיים ודרכי התערבות בסביבה חינוכית, ומיישמים ההתערבות בשטח.
הקורס מקנה לבוגרים כלים שיסייעו להם במתן ייעוץ והובלה בתכנון ויישום של תוכנית התערבות ארגונית התנהגותית וטיוב התנהלות אופרטיבית יעילה במוסד החינוכי.
הקורס ייחודי מסוגו בארץ והוא נלמד כחלק מלימודי התואר שלנו.
מאז נודענו כולנו לבינה המלאכותית, היא משתלבת בכל תחום בחיינו, גם בתואר שלנו.
אנחנו חושפים את הסטודנטים לכלי הבינה בקורסים השונים ולומדים כיצד להשתמש בהם בצורה מושכלת וחוקית באקדמיה.
בנוסף, הבינה היא כלי משמעותי להוראה, וככל שאנחנו מתקדמים בתחום, אנחנו חושפים ומשתפים בעוד דרכים לניצול קדמה זו.
עבודה עיונית אשר חוקרת ועונה על שאלת מחקר, באמצעות סקירת ספרות מחקרית עדכנית. בעבודה זו חוקרים הסטודנטים לעומק תחום שמעסיק אותם במיוחד וסוקרים התערבויות בארץ ובעולם לקידום התחום.
עבודת הגמר מבוססת על פרקטיקום. הפרקטיקום הינו מחקר פעולה שכל סטודנט עורך במסגרת החינוכית שבה הוא עובד. בפרקטיקום המטרה היא לזהות קושי או צורך, לבנות תוכנית התערבות מבוססת מחקר, ולהפעילה תוך מדידה אובייקטיבית של התהליך.
עבודת הגמר מתעדת את הפרקטיקום וכתובה על פי כללי האקדמיה. העבודה מלווה בהנחייה אישית וקבוצתית על ידי סגל ההוראה בתכנית.
עבודת הגמר איננה תזה, אלא מקבילה למה שמכונה באוניברסיטאות 'מסלול ב' (המבקשים ללמוד לתואר שלישי יצטרכו להשלים תזה לפני תחילת הדוקטורט).
הלימודים דורשים משאב זמן, גם בלמידה עצמה בקורסים וגם בקריאה והכנת מטלות.
בנוסף, הלימודים דורשים קריאה של מאמרים, רובם באנגלית, על מנת להיחשף לספרות המחקרית העדכנית ביותר בתחום.
הלימודים מרוכזים ביום אחד בשבוע: שבוע בקמפוס ושבוע של למידה מרחוק (שיעורי זום או שיעורים א-סינכרוניים).
בוועדת הקבלה נעשה תהליך של תיאום ציפיות, ראיון קבוצתי וראיון אישי. מטרתה של ועדת הקבלה היא לאתר את המועמדים המתאימים ביותר לתוכנית, כאלה שיוכלו להפיק ממנה את המרב, גם ברמה אישית וגם מערכתית.
יש אפשרות לגשת לועדת קבלה של "חריגים". בכל שנה ניתן לקלוט לתכנית עד 10% של סטודנטים שאינם עומדים בתנאי הקבלה.
מועמדים בעלי תואר ראשון ו\או תעודת ההוראה בתחום החינוך המיוחד אינם נדרשים לקורסי השלמה.
מועמדים בעלי תואר ראשון ו\או תעודת הוראה בחינוך הכללי זקוקים לקורסי השלמה בהיקף של עד 6 ש"ש.
ניתן לקבל זיכוי על קורסים מהתואר הראשון, תעודת ההוראה והשתלמויות בית ספריות בתחום החינוך המיוחד, שיש בהם ציון.
ניתן להשלים את הקורסים במסגרת התואר השני עצמו ובמסגרת המכללה.
מתקשרים למדור רישום: 02-6558160.
קיימות מלגות למשרד החינוך עבור תואר שני. ניתן לבדוק באתר משרד החינוך.
התואר בנוי וערוך לאנשים עובדים ובעלי משפחות, כך שאינו מחייב שבתון.
לצד זאת, שבתון מסייע לפנות זמן ואנרגיה ללמידה והוא מומלץ בעיקר בשנה השניה, בה נדרשים לכתיבת עבודת מחקריות.
במסגרת הסכם הקידום של עובדי הוראה ב"אופק חדש", יוכרו 120 ש"ב (4 ש"ש) מלימודי התואר השני כחלק מ 180 ש"ב הנדרשות לצורך קידום בדרגה.
הוראה בחינוך המיוחד מצריכה תעודת הוראה בחינוך מיוחד.
לפרטים יש לפנות לרכזת תוכנית הסבת אקדמיים בחינוך המיוחד, ד"ר נורית לייבוביץ' lnurit@dyellin.ac.il
אבחון דידקטי לומדים במסגרת לימודי תעודה. כדי ללמוד אבחון דידקטי צריך תואר שני בליקויי למידה, כך שהתכנית הזו היא שלב לקראת התעודה של מאבחן דידקטי.
ניתוח התנהגות יישומי לומדים במסגרת לימודי תעודה. ניתן לקבל פטור מקורסים בלימודי התעודה על סמך הלימודים לתואר השני.
לפרטים יש לפנות לרכזת תוכנית ניתוח התנהגותי יישומי, ד"ר שירי אייבזו או לגשת למרכז ללימודי תעודה והשתלמויות להשתלמויות hemshech@dyellin.ac.il.
לא. זהו תואר שני בתחום לקויות הלמידה וקשיי התנהגות.