נידרלנד דורון
ראש התכנית לתואר שני במידענות- ספרנות במערכות החינוך
יו"ר המועצה האקדמית
ראש התכנית לתואר שני במידענות- ספרנות במערכות החינוך
יו"ר המועצה האקדמית
כל השבוע בתיאום מראש
לימודים אלה מהווים פתח אמיתי לשינוי עבור המחפשים אתגר חדש. כאן תמצאו את השילוב המושלם (בעינינו כמובן), בין לימודים תאורטיים מרתקים לכלים שימושיים, כאלה המאפשרים לכם לאתר בדיוק רב מידע נחוץ מתוך עולמות התוכן העצומים המתפתחים כיום.
התוכנית מתמקדת בסלילת הקשר בין אנשים, יחידים או קבוצות, למידע הנדרש להצלחתם. במסגרת התכנית אנו בוחנים את התאוריות ואת טכנולוגיות המידע הנדרשות ליצירה, להטמעה, לבניית גישה, לארגון, לניתוח ולשימוש במידע.
מטרתה העיקרית של התוכנית היא להכשיר סטודנטים שיהיו מסוגלים להתמודד בהצלחה עם מורכבות תפקיד המידען ולהשכיל ליישם את הכלים שירכשו במהלך לימודיהם, כלים שיאפשרו להם להתמודד עם אתגרים חדשים ולהתאימם לצרכים המשתנים.
מטרת התוכנית:
להכשיר אנשי מקצוע שישמשו כספרנים-מידענים בספריות ציבוריות, ספריות בתי ספר וספריות אקדמיות. לאפשר למורים שעייפו מן ההוראה, קריירה חדשה בתוך מערכת החינוך.
בוגרי התכנית משתלבים בשוק העבודה במגוון רחב של ספריות ומרכזי מידע.
בין הנושאים הנלמדים:
ציון סופי ומשוקלל של 80 לפחות בלימודי התואר הראשון
ידע מוקדם במיומנויות מחשב בסיסיות (office ויישומיו) ובאינטרנט
לכל מועמד יתקיים ראיון קבלה
הלימודים מתקיימים במשך שנתיים אקדמיות, יום בשבוע
יום שלישי 08:30-19:15
במסגרת הסכם הקידום של עובדי הוראה ב"אופק חדש", יוכרו 120 ש"ב (4 ש"ש) מלימודי התואר השני כחלק מ-180 ש"ב הנדרשות לצורך קידום בדרגה.
הספרנית של היום לא יודעת להגיד: ש ש ש... גם הפה הקפוץ והשיער האסוף נעלמו להם. לעומת זאת, היא מומחית לטכנולוגיות מתקדמות ולאיתור מידע מקוון ומודפס. אפילו השם השתנה: לא רק ספרנית אלא גם מידענית!
במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין קיימים שני מסלולים להכשרת ספרנים: תואר שני M.L.I.S במידענות-ספרנות במערכות חינוך ולימודי תעודה ספרן-מידען מורשה. שתי התכניות משלבות טכנולוגיה עם הומניסטיקה. תפיסת היסוד היא שבמאה ה-21 חייב הספרן להיות הרבה יותר פעיל ולצאת אל הקהילה.