8:30 עד 12:30
13:30 עד 15:00
אם ברצונכם לעצב את דור העתיד, ממש בתחילת דרכו, לימודי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך הוא המקום עבורכם. המסלול לגיל הרך מכשיר גננים וגננות מקצועיים, בעלי כישורים חינוכיים וניהוליים כנדרש במשרד החינוך.
ההכשרה לתואר בחינוך לגיל הרך בדוד ילין בנויה מלימודים תיאורטיים ועיוניים, לימודים סדנאיים וחווייתיים וכן מהתנסות מעשית המתקיימת בגני הילדים בעיר ובסביבותיה.
הגדרת המטרה החינוכית לפי סגל המסלול בדוד ילין היא עידוד וטיפוח של הלמידה וההתפתחות של כל ילד וילדה. טיפוח זה נעשה באמצעות בניית סביבה חינוכית מעניינת, מאתגרת ומותאמת להבדלים האינדיבידואלים מצד אחד, ולקבוצה כולה מצד אחר וכן מיצירת מערכות יחסים משמעותיות בין הגננת וילדי הגן, הגננת וצוות הגן והגננת והורי הגן.
ההנחה היא, כי סביבה חינוכית המעודדת למידה והתפתחות, ומעוררת סקרנות וחקרנות באווירה דמוקרטית וסובלנית עם כיבוד הזולת, תהיה תשתית מתאימה להסתגלות הפרט לחברה בעתיד.
על פי המודל האקולוגי-התפתחותי, מושג הסביבה החינוכית כולל לא רק את קבוצת הילדים והילדות, אלא מתייחס גם למערכות האחרות המשפיעות על התפתחותם ועל רווחתם, כמו הקהילה התרבותית, המשפחה והקשר עם ההורים, עבודת הצוות בגן וקשר עם שירותים בקהילה.
אי לכך, הידע התאורטי והמעשי בתכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך הגיל הרך מורכב מדיסציפלינות שונות כמו פסיכולוגיה התפתחותית, חינוך וסוציולוגיה וגם מתחומי המדע, האמנות והספרות.
תכנית לימודי תואר בחינוך לגיל הרך מורכבת מלימודי חינוך והכשרה להוראה, לימודי החוג לגיל הרך ומלימודי שלוש חטיבות לימודיות נוספות. כל חטיבה היא בת 10 ש"ש:
רכיבי הלימודים | היקף שעות (ש"ש) |
---|---|
לימודי חינוך והוראה | 12 ש"ש |
דיסציפלינה: | 56 ש"ש |
הכשרה קלינית | 18 ש"ש |
לימודי העשרה (כולל אנגלית למטרות אקדמיות 2 ש"ש) | 4 ש"ש |
סה"כ | 90 ש"ש |
תכנית ההכשרה של תואר ראשון בחינוך לגיל הרך מדגישה את חשיבות ההתנסות המעשית מתוך הבנה כי אי אפשר ללמוד על ילדים וילדות בגיל הרך, על התנהגותם, התפתחותם, דרכי הלמידה שלהם ועל מגוון רעיונותיהם, כישוריהם ורגשותיהם, מבלי להימצא בקרבתם, לצפות בהם, לעקוב אחרי התנסויותיהם וליצור אתם אינטראקציות במגוון האירועים והפעילויות המתרחשים בחיי היום-יום שלהם.
לכן מקפיד המסלול לשבץ את הסטודנטיות ואת הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך בגן ילדים, כבר משנת לימודיהם הראשונה ובמהלך כל שנות הכשרתם.
התנסות מעשית זו מלווה בהדרכה אישית וקבוצתית. השנה הרביעית במסלול לתואר ראשון בחינוך הגיל הרך היא שנת התמחות (סטאז'). על פי דרישות משרד החינוך, בשנה זו, בנוסף להשלמת החובות האקדמיים לתואר בחינוך, יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות לצאת לשנת התמחות בשטח.
כיצד אנו רואים אתכם בעתיד, מחנכים ומחנכות הגיל הרך בישראל:
אצלנו בדוד ילין מאמינים במחנך ובמחנכת, ביכולתם ללמוד, לשתף ולהשתתף, ליהנות מחוויית הלימוד ומהדרך לשם, גם אם היא נראית ומרגישה קשה ומאתגרת. אנחנו מאמינים בכם ובכן, מאמינים שתגיעו עם הידע המקצועי המעמיק בגישות חינוכיות שונות, בפתיחות מחשבתית וביכולת להתאים את העשייה החינוכית לאוכלוסיות שונות ומגוונות ולנהל את גן העתיד
אתם לומדים וכולם נהנים - מחנכים ומחנכות בעלי ידע עשיר, תאורטי ופרקטי, בתחום החינוך וההתפתחות בגיל הרך.
מחנכים לחיים - אתם מבינים את מורכבות העבודה במסגרת החינוכית ובעלי יכולת תכנון, ביצוע והערכה בתחומי העבודה השונים: יצירת אינטראקציות חיוביות עם כלל באי הגן, ארגון פעילויות, ארגון סדר יום וארגון המרחב הפיזי המעודד פעילות ולמידה, בתחומים כמו אוריינות, מדעים, אומנויות, חינוך גופני ועוד
ראש פתוח - החיים הם סך כל החוויות שאנו חווים. אנחנו שמים לעצמנו כמטרה לפתח בכם את היצירתיות, יכולת פתרון הבעיות, למידה עצמית, חשיבה ביקורתית ואוטונומיה.
היופי הוא בשונה - אנו מאמינים שתצליחו להבין את הייחודיות של כל ילד וילדה ואת הגורמים המשפיעים על התנהגותם, היודעים לאתר סימנים היכולים להצביע על היות הילד או הילדה בסיכון, בעלי יכולת לעבוד ברגישות עם ילדים וילדות, ולתת כבוד לרצונם, לתרבותם ולקשייהם.
כולם ביחד כשמדובר בחינוך - שיתוף פעולה הוא נדבך משמעותי אצל כל אחד ואחת מבוגרינו, היכולת לעבוד ברגישות ובשותפות עם הורים ועם עמיתים.
מורה בזמן אמת - מחנכים ומחנכות אוטונומיים המסוגלים לנתח מצבים מורכבים להתמודד עם דילמות ולקבל החלטות מתאימות.
דוגמה חיובית - אנו מודעים לקוד האתי ופועלים לפיו, השואפים להמשיך ללמוד ולהתפתח והמכירים בחשיבות המקצוע ומוכנים לפעול להעלאת קרנו.
האומנות הרגש והחוויה – הכוחות המניעים חינוך ולמידה
מסלול ההכשרה לגיל הרך בשיתוף עם המכון להכשרה ומחקר בחינוך ולדורף, מציעה תכנית ייחודית המשלבת תואר ראשון בחינוך, תעודת הוראה לגיל הרך לגילאי לידה עד שש ותעודת לימודי חינוך ולדורף.
התכנית כוללת לימודי הכשרה בגיל הרך ובנוסף לימודי הכשרה בחינוך ולדורף, במסגרתה יוכלו המבקשים לפגוש גישה יצירתית ושלמה לחינוך. ההכשרה מתבססת על קידום ההתפתחות האישית של כל סטודנטית וסטודנט בהעמקה פילוסופית ורוחנית, זאת תוך פיתוח כלים להתבוננות מודעת ומועילה על התפתחותם של ילדים בגילאים שונים.
חלק חשוב בהכשרה עוסק בפעילות אומנותית בתחומים מגוונים: ציור ורישום, מוזיקה ושירה, דרמה ודיבור, אוריתמיה (אומנות תנועה אנתרופוסופית), פיסול ועיצוב בעץ ובחמר ומלאכת יד.
משך התכנית: ארבע שנים בסופן יוענק למסיימים תואר ראשון בחינוך B.Ed, תעודת הוראה לגיל הרך ותעודת סיום הכשרת ולדורף.
התכנית משלבת תצפיות מרוכזות וההכשרה מעשית בגנים ממלכתיים וגנים הפועלים בגישת ולדורף.
צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף בנוגע לתנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך והוראה וכן וסיוע בחישוב הציון המשולב.
02-6558111 בוואטסאפ או בשיחה טלפונית.
*למידע המורחב יש לעיין בחוזר היערכות של משרד החינוך – נספח 1: תנאי קבלה, המתעדכן מעת לעת.
מעבר למידע מורחב אודות תנאי הקבלה ; מעבר למחשבון לחישוב הציון המשולב
ללומדים במסלול לחינוך לגיל הרך, בשנה א' בלבד, ישנה אפשרות לקבלת מענק מותנה ומלגת מפעל הפיס במסגרת המערך המסייע של משרד החינוך.
למידע נוסף אודות המערך המסייע של משרד החינוך לחצו כאן
בכל שאלה/בעיה יש לפנות לרכזת המלגות, אונית נאור במייל onitnaor@dyellin.ac.il או בטלפון : 02-6558108.