בן דרור שמשון
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
תוכנית זו מכשירה סטודנטים מצוינים להיות מורים מובילים בעלי בסיס אקדמי, ערכי ותרבותי עשיר ובעלי יכולות מנהיגות ומעורבות חברתית, יזמות ויצירתיות בהוראה ובחינוך.
ברג"ב דוד ילין אנו מכשירים את מורי העתיד, מורים שיש להם יכולת וכישורים לפעול בסביבה הטרוגנית רב תרבותית. רגב מכשירה סטודנטים מצטיינים להיות מורים מצוינים השואפים להשפיע על עתיד החינוך בישראל. לבוגרי התוכנית היכולת לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד, לפרוץ גבולות, ליזום לחדש ולהנהיג את מערכת החינוך.
מי מתאים לתוכנית?
סטודנטים בעלי נתוני התאמה גבוהים ובעלי פוטנציאל להתפתחות כמנהיגים ויזמים חינוכיים. הלומדים מחויבים לעמוד בדרישות מגוונות שתכליתן להכשירם בצורה מיטבית למימוש הפוטנציאל שלהם ככוח מוביל במערכת החינוך.
התוכנית כפופה לאגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך.
בוגרי התכנית מוכרים ומוערכים במערכת החינוך ויוצרים שינוי
תכנית לימודים ייחודית לפיתוח וביטוי של מצוינות רב מימדית בסטנדרטים גבוהים
למתקבלים לשנה א':
קריטריון 1: ציון משולב 650 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה
קריטריון 2: הצטיינות חברתית ואקדמית, ציון משולב 630 ומעלה ומסיל''ה 5.5 ומעלה
קריטריון 3: הצטיינות במבחני התאמה להוראה, ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 7 ומעלה
קריטריון 4: מקצועות מועדפים (מתמטיקה, אנגלית, מדעים, מוזיקה, עברית, מקרא במגזר ממלכתי, ערבית במגזר הממלכתי יהודי) ציון משולב 615 ומעלה ומסיל"ה 5.5 ומעלה
קריטריון 5: הצטיינות במבחני התאמה להוראה והתנסות אקדמית, ממוצע בגרות 105 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה ומעבר קורס מקוון בהצלחה
חינוך, ומד"ן) ומדריכות בבתי ספר שדה, ממוצע בגרות 102 ומעלה, מסיל"ה 7 ומעלה.
למסיימי שנה א' (2 מועמדים בלבד מידי שנה):
מטרת התכנית היא פיתוח הזהות האישית והמקצועית של הסטודנטים כמי שעתידים להיות מחנכים מובילים במערכת החינוך. הסטודנטים זוכים לליווי אישי, מעורבות חברתית ייחודית ומגוונת תוך ליווי והדרכה וקורסים ייחודיים שעוסקים בהוראה בחברה רב תרבותית.
תכנית הלימודים הייחודית תהיה בהיקף של 22 ש"ש במהלך כל התואר.
|
היקף (ש"ש) |
הערות |
הוראה ייחודית לתכנית רג"ב |
12 ש"ש |
בשנים א'-ג', קורסי חובה ובחירה |
התנסות ייחודית |
4 ש"ש |
בשנים ב'-ג' |
קורסים במסגרת בין-מכללתית |
2 ש"ש |
בשנים א'-ג', בחירה ממבחר קורסים מרוכזים במכון מופ"ת |
מעורבות חברתית |
4 ש"ש |
בשנים א'-ג', 120 שעות (40 שעות בכל שנה) |
השתתפות בכנס ארצי אחד מידי שנה.
תנאי מעבר משנה לשנה: ממוצע ציוני שנה א' וב' גבוה מ-90.
קורסי חובה: למעבר למידע מפורט אודות קורסי החובה בשנה"ל תשפ"ד לפי שנה, לחצו כאן
קורסי בחירה:
ראש התכנית המואצת "חמשנתי"
ראש תכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה)
ד"ר יפתח גולדמן הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב.
בחוג לחינוך בלתי פורמלי הוא מלמד קורסים העוסקים במשמעות הקהילה בימינו, בחשיבות של החייאת הקהילות ובדרכים ליזמות קהילתית משמעותית.
שלישי | רביעי | |||
סמסטר א' | סמסטר ב' | סמסטר א' | סמסטר ב' | |
14:15 - 15:45 | כתיבה אישית רפלקטיבית, א-סינכורני (שנה א') | צידה לדרך - איתור וטיפוח משאבים אישיים (שנים ב'-ג') | ||
16:00 - 17:30 | בניית הסכמות ויישוב מחלוקות במרחב החינוכי (שנים א'-ג') | |||
17:45 - 19:15 | הספרים הגדולים (שנים א'-ג') |
המרחב המשותף (שנים א' - ג') |
שנה א' | שנה ב' | שנה ג' |
יום ד' 8.5.24 | יום א' 14.1.24 | יום ג' 4.6.24 |
כל סטודנט יתנדב בכל שנה במסגרת 40 שעות התנדבות, עבורן יקבל את מלגת מפעל הפיס (5000 ₪ עבור התנדבות בהיקף של 40 שעות).
המעורבות החברתית מזמינה את הסטודנטים לתרומה חברתית בהקשר חינוכי, ומהווה 4 ש"ש מכלל התוכנית.
הסטודנטים בשנים ב' וג' משתתפים בהתנסות ייחודית, ההתנסות זו מלווה בקורס סדנאי (1 ש"ש בכל אחת מהשנים). השנה משתתפי הקורסי מתנסים בכלים מעשיים לבניית הסכמות וליישוב מחלוקות במסגרות חינוכיות בדגש על כוחו הבונה וההורס של קונפליקט והתמקדות בכאב שחווים השותפים ופריסת דרכים מעשיות המסייעות לעבור מהיחלשות פנימית והתנכרות חיצונית לעבר העצמה אישית והכרה באחר, זאת לצד חיזוק מעמדו של איש החינוך כגורם המייצר הזדמנויות לשינוי פנימי בקרב סובביו. כלים אנו הנרכשים בקורס מיושמים בהתנסות המעשית ונידונים בהיזון חוזר בקורס. (בשנה שעברה הקורס המלווה את ההתנסות הייחודית עסק בתקשורת יעילה במציאות מאתגרת).
לאורך שנה ג' מתקיים ליווי אישי לכל סטודנט, הליווי מכין את הסטודנט לקראת בחירת בית הספר ולקראת שנת ההוראה הראשונה.
מרצה: ד"ר שמשי בן דרור
שנתי, 2 ש"ש, יום ד' 17:45 - 19:15
המרחב המשותף הוא פורום המפגש שבועי של תלמידי שלושת השנתונים, זמן רג"ב משותף עם רכז התכנית. במפגשים הללו נפגוש דמויות חינוכיות יוצאות דופן, נשמע הרצאות ייחודיות ונקיים דיונים בנושאים שונים תוך מתן דגש לגיבוש קבוצתי בשיח ובפעילות ושיתוף פעולה בין המחזורים.
מרצה: ד"ר אפרת הברון
סמסטר א', 1 ש"ש, מקוון
הכרת הכלי של כתיבה, ובעיקר הכתיבה המקוונת, כאמצעי לחיזוק הקשר בין המורה לתלמיד. התנסות בכתיבה אישית-רפלקטיבית, במטרה ליצור ולהעמיק את הקשר האישי בין המרצה לבין התלמידים. הכרת התיאוריה על טכניקת הכתיבה האישית בין מורה לתלמידים. שימוש במתודה של כתיבה מקוונת בכיתת הלימוד. הכרות עם סביבת אינטרנט מקוונת לצרכי הוראה והנגשה של המיומנויות הללו.
מרצה: ד"ר יפתח גולדמן
סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ג' 19:15-17:45
מאז המצאת הכתב לפני כחמשת אלפים שנה, כל חברה אנושית מחזיקה ברשימה כלשהי של "ספרים גדולים". "ספרים גדולים" הם יצירות מופת שלהן מקום מרכזי בתרבותה של אותה חברה והם מעצבים, במידה רבה, את אוצר המלים והמושגים של אותה חברה.
כמובן, רשימת "הספרים הגדולים" אינה רשמית ומחייבת. ספק אם יש ספר אחד שכל הישראלים יסכימו שהוא שייך לרשימה, פרט לתנ"ך. בשיעור "הספרים הגדולים" נפגוש כמה מן היצירות שנכתבו בישראל ותופסות מקום מרכזי בתרבות הישראלית. מבנה השיעורים יהיה שיחת מבוא לכל יצירה (רקע, תקופה וכו') ואז למידה משותפת של היצירה או קטעים ממנה.
מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין
סמסטר ב', 1 ש"ש, יום ד' 16:00 - 17:30
קורס זה מציע למשתתפיו כלים מעשיים לבניית הסכמות וליישוב מחלוקות במסגרות חינוכיות. הקורס מצביע על כוחו הבונה וההורס של קונפליקט, הוא מתמקד בכאב שחווים שותפיו ופורס דרכים מעשיות המסייעות לעבור מהיחלשות פנימית והתנכרות חיצונית לעבר העצמה אישית והכרה באחר. הקורס פועל לחיזוק מעמדו של איש החינוך כגורם המייצר הזדמנויות לשינוי פנימי בקרב סובביו.
מרצה: ד"ר בועז ברונשטיין
סמסטר א', 1 ש"ש, יום ד' 14:15 - 15:45
קורס זה פורס בפני משתתפיו גישות שונות לעבודה עצמית המקדמות את היכולת להתגבר על מכשולים, לגלות נקודות מבט חדשות ולהוקיר איכויות וחוזקות אישיות. הקורס מזמין התבוננות ביכולת האישית להפגין מנהיגות תוך העלאת שאלות מהותיות, פנייה לערכים חשובים והכרה במשאבים אישיים, ומציע למשתתפיו דרכים לפיתוח סבלנות לאי וודאות ולתנועה רציפה בין רחבת הריקודים ליציע.