יוחנן קרן
רכזת אדמיניסטרטיבית לתוכניות לתואר שני בטיפול באמנויות
חושבים על תואר שני בטיפול באמנות במכללת ילין? העיסוק באמנות בתוך הטיפול, בשונה מן הטיפול המילולי המוכר, מציע גישה עקיפה ובלתי מאיימת כלפי עולמו הפנימי של המטופל. התהליך מאפשר למטופל להתגבר על מחסומים ולהביע את הפחדים, המשאלות והפנטזיות שלו בשפה סימבולית של דימויים. הטיפול מסייע בהחצנת קונפליקטים פנימיים לתוך דימוי ויזואלי ומאפשר שחרור של חוויות מודחקות. כך, נוצרת אינטגרציה בין העולם הפנימי לבין העולם החיצוני ומתפתחת מודעות עצמית. הצמיחה האישית מואצת עם הרחבת ערוצי ההבעה וגילוי הכוחות החבויים.
תוכני הלימודים:
החומר הנלמד כולל שיעורים תאורטיים כלליים בתחום ידע האדם, שיעורים בתחום הטיפול באמנות חזותית ועבודת שדה מודרכת.
תעודות:
בוגרי התוכנית ללימודי טיפול באמנות יקבלו תואר שני לתרפיה באומנות (.M.A.A.T) ותעודת הכשרה מעשית מתקדמת.
היקף הלימודים:
בשנה א' הלימודים מתקיימים לאורך יום וחצי: בימי ראשון יום מלא ובימי שלישי מהצהריים.
בשנה ב' הלימודים מתקיימים ביום אחד, ימי ראשון.
ההכשרה המעשית בשנים א' וב' היא בנוסף לשעות אלה.
שנת סטאז' - שנת הכשרה מתקדמת - 960 שעות.
המכון מכשיר מטפלים באמנויות בהתמחות באחד מהתחומים הבאים: אמנות חזותית, מוסיקה, ביבליותרפיה ותנועה ומחול.
הטיפול באמצעות אמנויות ייחודי בכך שהוא מחבר בין שפת ההבעה היצירתית לבין תיאוריות פסיכולוגיות ויוצר מפגש חדש, הנשען על ההנחה כי מחשבות ורגשות, הנובעים מן הלא-מודע, יכולים לקבל ביטוי חזותי.
הלימודים בתכנית תואר שני בטיפול באמנות מלווים בהדרכה בקבוצות קטנות במכללה ובהדרכה פרטנית בשטח. העבודה המעשית מתחילה כבר בשנת הלימודים הראשונה.
המקצוע מסתייע באמנויות השונות ובקשר הטיפולי ליצירת מרחב שבו מתרחשים שני תהליכים, השזורים זה בזה. התהליך הראשון מתמקד בהבעה וביצירה של המטופל, המאפשרת נגישות לרבדים לא מודעים בעולמו הפנימי. לצידו, התהליך השני, מתייחס לקשר הבין-אישי המתפתח ונרקם בין המטפל והטופל. קשר זה כולל עיבוד של התנסויות העבר של המטופל, והשלכתן למערכת היחסים שלו עם המטפל.
הביטוי היצירתי, החושף את עושרה ועצמתה של החוויה הרגשית, יחד עם ההתבוננות המשותפת על היצירה והעיבוד המילולי, מניבים את השילוב הייחודי בין החלקים הקוגניטיביים והרגשיים של המטופל, לצורך עשיית שינוי בחייו.
ב .23.5.19 נערך כנס של התרפיות באודיטוריום של המכללה. הגיעו לכנס כמאה איש. נושא הכנס היה "היצירה כמקור לצמיחה".
בכנס היו מגוון הרצאות וסדנת תיפוף.
מידע מורחב וסרטונים מהכנס עצמו ניתן לראות בקישור בהמשך
בשנת 2013 קיבלה המכללה אישור פתיחה ופרסום של התוכנית לתואר שני לתרפיה באומנות מאת המועצה להשכלה גבוהה.